Joko olet nähnyt kangasvuokon?

Kävimme eilen katsomassa meidän lähellä olevan kangasvuokko paikan,mutta yhtään vuokkoa ei vielä ollut noussut,mutta hiukan oli jo sen lehtiä ilmestynyt.Täällä on ollut yöllä aina hyvin kylmää.

Avainsanat: kangasvuokko kevään ensi vuokko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 12:29

Ei täällä kaupungissa kasva ja maastossa en ole käynuyt. Lapsuuden kodissani niitä näkyi jopa ikkunasta

Lähteet:
Rauhoitettu kasvi

Kysyjän kommentti

Ei ole vielä kangasvuokot nousseet.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 10:22

Odottelen vielä leskenlehteä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 10:24

En ole, lunta vielä täällä. Omassa pihassa on, mutta jospa ne sieltä pian nousevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 10:25

En ole nähnyt.Eipä ole vielä näkynyt edes leskenlehtiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 10:34

eipä näillä kulmilla näy nyt eikä myöhemminkään (luonnossa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 11:01

Ei täällä päin niitä näy koskaan, ei mitään muitakaan kukkia vielä näkyvissä. Korjaan, lumikelloja näin viimeksi aamulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 12:30

Ei ole kaupungissa vielä näkynyt mitään kasvavaa alkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 14:29

En vielä kun lunta on osittain maassa reippaastikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 17:15

Nyt en ole mesässä kävellyt...mutta omalla pihalla sinivuokot ovat hyvin nouseet,mutta eivät vielä kuki..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 18:15

Minä olen niin huono noiden kasvien tunnistamisessa. Vaikka olisin nähnyt en sitä tietäisi. Täytyypä kysellä jos joku sen minulle näyttäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2010 - 19:06

Kangasvuokko ei ole vielä noussut mutta leskenlehtiä olen lenkeilläni nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 19:42

Mammalta täytyi kysyä mitä tuosta pukkaa ylös? Lumikelloja oli vastaus!

fi.wikipedia.org/wiki/Kangasvuokko

Lisätty: 13.04.2010 - 19:48

Suomessa kangasvuokkoa tavataan pääasiassa Itä- ja Kaakkois-Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 22:27

Ei ole keskisessä Suomessakaan kukkasia villeinä vielä nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.04.2010 - 10:16

Ei ole näkynyt vielä kukan kukkaa. Itselläni on tuolla pihansivulla sini- ja valkovuokkoja istutettuna. Nekin uinailee vielä lumen alla, samoin narsissit ja krookukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 14:09

Viimeksi varmaan yli kymmenen vuotta sitten. Sen kyllä tunnistaa melko helposti jos näkee, mutta kun ei näe.