Voinko syödä ruokaa mikä on elisellä päiväyksellä, aivan huoletta?

Avainsanat: ruoka eilisellä päiväyksellä pitäs tänään syödä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 18:26

Kyllä päivän vanhaa voi vielä syödä, kun on ollut kylmässä. Olen minä ainakin popsinut suuhuni, eikä ongelmia ole tullut. Minulla monastikin menee päiväykset yli, jos ostan liian paljon kerralla ruokaa.

Kysyjän kommentti

KIItos sinulle parhaasta vastauksesta.Joo hyvää oli söin, ei ollut mitään haittaa päivän vanhasta ruuasta minulle. tulipa sekin testattua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 10:23

Jos on ollut kylmäsäilytyksessä niin voit kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 10:24

Kyllä minä uskaltaisin vielä tänään syödä jos ruoka on ollut kylmässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 10:37

katso, haista, maista (tässä järjestyksessä) ja käytä sitä kuuluisaa 'tervettä maalaisjärkeä',

jos säilytys on ollut asianmukaista, ei pitäisi olla mitään ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 10:43

Kyllä uskaltaa syödä jos "kylmäketju"on ollut aukoton. Tuorekin ruoka esim pöydälle unohtuneena tai auton takakontissa lämpimällä säällä pilaantuu muutamassa tunnissa, ei päivämäärä takaa yksin ruoan säilyvyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 10:55

Kyllä niitä voi syödä, esim. jogurttikin on syötävän hyvää päiväyksen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 12:26

Varsinkin mikäli siinä on parasta ennen. Eikä avaamaton pakkaus vuorokauden vaihteessa pilaannu (parasta ennen). Ja se kylmäketjun katkeamattumuus tosiaan on tärkeää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 12:33

Syö aivan huoletta,minä olen syönyt monesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 13:08

itse olen syönyt jopa kolmenkin päivän vanhaa , enkä ainakaan vielä ole saanut mitään vaivoja , mut maista ja haista , sekä katso onko tuotteessa vakumikunnossa , pakkauksessa ei ole pullistumia , eikä hajuhaittoja niin posimaan vaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 13:39

riippuu siitä ruuasta. onko viimeinen käyttöpäivä vai parasta ennen? - jos käyttöpäivä, silloin vetelet omalla vastuulla. suurin osa kyllä kylmässä säilyy. kalaa, kanaa, äyriäisiä en söisi - niissä nuo taudit muhii nopsaan ja yökkis.
kunnon kypsennys on myös hyvä tehdä, ehkei sitä sitten kannata enää pitää tarjottavana vaikka jämiä jäisikin pariksi päiväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 17:29

Kyllä voi huoletta syödä,jos on säilytetty kylmässä...säilyy 2-3 päivää yli jos on vakumipakkaus..eikä ole aikaisemmin aukaistu..En ole koskaan saanut mitäään vatsvaivoja ruuan takia..vaikka olen syönyt,että päiväys on mennyt yli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 18:04

Ensin haistan ja sitten maistan. Mikäli ei ole havaittavissa poikkeavaa, niin kaksin käsin kauhomaan kitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2010 - 19:02

Minä ainakin syön, eikä koskaan ole tullut mitään vaivoja. Mutta jokainen päättää itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.04.2010 - 08:50

Mikäli ei tuoksahda epämääräiseltä, minä syön sitä usein ylihuomennakin.