Huomenta, haluaako martat vinkin?

Puolipilvisen, mutta toki lämpimän aamun ( + 4,5) aloittaessa tätä valoisaa päivää, ajattelin laittaa tänään lihaperunalaatikkoa. On sitten huomisellekin mitä lämmittää jos en kiireiltäni muuta ehdi laittamaan. Iloista ja aurinkoista alkavaa viikkoa ihan kaikille.

Avainsanat: lihaperunalaatikko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2010 - 18:55

Hyvää ja kaunista alkavaa viikkoa Iidalle, teen lihaperunalaatikkoa jonain päivänä, on hyvää ja maistuu koko poppoolle.

Kysyjän kommentti

Kiitos, jokos olet perunalaatikkoa tehnyt?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2010 - 08:32

Kyllä tälle leikki Martalle vihjeet kelpaa, tarkoitatko Sinä sitä lihaperunalaatikkoasi.
Ruokajutut on aina asiaa, ellei niihin tarvi osta sitä ja tätä, hippunen tuota ja kourallinen
tätä. Inhoan niitä reseptejä ja se minua nyppii kun sanotaan, että nypitään jauhot ja rasva.
Sitä samaa iloista mieltä ja kevyitä askelia tänään poluillesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 08:48

Samaa aurinkoista viikkoa sinullekin toivon. Tämä lihaperunalaatikko on mieheni mieleen, itse teen silakkalaatikkoa samalla, kypsyvät uunissa ihan ripirinnan, minä sen silakkalaatikon syön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 09:20

kiitokset ida vinkistä vaan, mut nyt luulen ma , et tota pakastimen kätkjöjä kaivelen vainen , siinä sitä onkin sit ylätystä, mitä se on taas kätkenyt sisuksiinsa , mut vietetään kaunista ja aurinkoista maanantaipäivää .. minä ootelen vaan innolla jo iltaa, et pääsen vesijuoksemaan .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 09:40

Huomenta vaan. Heräsin tuossa yhdeksän aikoihin. Kahvi oli valmiina termospullossa. Auringonpaisteessa parvekkeella sitä siemailin. Vinkki on varteenotettava loppuviikolle. Lihamakaronilaatikkoa on vielä tämän päivän tarpeeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 10:32

Oikein hyvä arkiruoka, aineksia voi varioida. Meillä kelpaa parhaiten ihan se yksinkertainen versio jossa on perunaa, ja jotain lihaa kerroksittain, mausteena pippuria. Päälle laitan juustoraastetta. Samalla perusreseptillä voi laittaa myös kalasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 10:50

Kiitos vaan vinkistä..Taidankin tehdä torstaina,niin jää syömistä sitten vielä tänne kotia,kun itse vietän pitkän viikonlopun Tallinnassa..Teen tänään Häränlihan paahtopaisti-lastuja, pippurikastiketta ja lanttukuutioita..jaälkiruuaksi raparperi-mansikka kiiseliä..kun nämä kaikki tämänpäivän tarpeet löytyi pakastimesta..Pitää saada tilaa taas pakastimeen,kun kesä lähenee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 12:44

Kiitos Ida,vinkkisi on toteuttamis kelpoinen,voin tehdä sitä,kun pääsemme eroon kaalilaatikosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2010 - 15:43

Olin jopa ajatellut tuota ruokaa tekeväni, mutta lenkiltä tultuani olin niin nälissäni, että teinkin vain nopeasti kypsyvän keiton.