Turussa on tai on tulossa hyvin erikoinen näyttely missä ja mikä?

Näyttelyssä ei ole aito kappale, vaan jäljennös.
Mistään kankaasta tuskin on niin paljon kirjoitettu kuin tästä.

Avainsanat: kategoria on taas vaikea

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2010 - 08:32

Martinkirkossa 10.4.-23.5. välisenä aikana järjestettävään Torinon käärinliina -teemanäyttelyyn, johon tulee esille jäljennöksiä Jeesuksen kärsimyshistoriaan liittyvistä esineistä ja kopio kuuluisasta käärinliinasta.
Dosentti Juha Hiltunen valmistaa näyttelyyn Torinon käärinliinan mukaisen piikkipäähineen, joka ei vastaa perinteistä mielikuvaamme
Näyttelyssä on esillä myös muita Golgatan kärsimysnäytelmään liittyviä esineitä. Seppä Markku Vilppola on takonut Kuralan Kylämäen pajassa vanhojen roomalaisten naulojen mallin mukaan ristiinnaulitsemisessa käytettyjä nauloja.

Lähteet:
evl.fi/EVLUutiset.nsf/0/8A5D...mp;lang=FI

Kysyjän kommentti

Paljon kiitoksia oli hyvin asiallisesti annettu tieto, olen siitä iloinen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2010 - 08:02

Tämä käärinliinan kopio näytetään täällä Turussa, on minullakin vanhoja lakanoita näytille asettaa, maksaako joku että katsomaan pääsisi niitä.Nämä Torinon liinatkin on hiiliajoituksella ajoitettu 1200 luvulle, ei minun lakanat kylläkään niin vanhoja ole, vanhimmat 35 vuotta vasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.04.2010 - 08:24

Minä olen aina vähän epäilevällä kannalla noiden ns. menneiltä ajanjaksoilta löydettyjen juttujen kanssa. Ihmisiä huijataan ihan riittävästi rahanahneuksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 09:24

jahas vai sellainen näyttely... luulen kuitenkin, et en poikkea sitä katsomaan vaikka kyseisen kirkon ohi saatan kaasutellakin ... on muuten kaunis kirkko tuo, jotta menkää vain katsomaan vaikka sitä kirkkoa pelkästään , jos niist liinoist ei niin välittäiskään... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 09:36

Tuota minä Turkulaisena en tiennyt. Kai siitä aikanaan kirjoitellaan paljonkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 11:49

Jostain luin että mm. Torinon käärinliinan kopio tule esille.... ei kiinnosta lainkaan mitä siellä näyttävät. Mikä on totta mikä tarua, kuka tietää...