miten voi tehä ite leveälahkeisita farkuista pillit? voisko joku neuvoo, kiitos.

Avainsanat: tuunaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2008 - 17:57

Tossa Terhin neuvomasta linkistä löytyy farkkujen vyötärön pienentäminen.
Tässä sulle jonkun näköistä ohjetta lahkeen kaventamiseen:
1) molemmista lahkeen saumoista kavennetaan yhtä paljon (jos otat vain esim. ulkosaumasta -> lahje vetää vinoon
2) katso mistä lähtien ja kuinka paljon pitää kaventaa
3) jos esim. polvesta alaspäin pitäisi kaventaa 4 cm, niin: n. 5-10 cm ennen polvea aloitat saumasta ja ompelet viistosti vinoon, että polven kohdalla ollaan 2 cm:ssä ja siitä alaspäin sitten suoraan. Se toinen 2 cm sitten toisesta saumasta. (kun alotat saumasta ja ompelet vinoon niin ei tule pussia saumaan)
4) ja kun teet niitä PILLIfarkkuja, niin ota huomioon, että sieltä lahkeensuusta pitää mahtua se jalkakin vielä ulos (tavallisessa farkkukankaassa ei ole stretchiä, joka antaisi periksi
5) lopuksi voit leikata ylimääräiset kankaat pois ja siksakata saumanvarat

Onpas vaikea neuvoa, kun ei voi samalla näyttää. Toivottavasti tästä selviää jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.08.2008 - 16:26

keskustelu.suomi24.fi/show.f...0021501637

toivottavasti tuosta linkisä olisi apua.
paras kyllä olisi että saisit kirjaimellisen vastauksen, etkä vain linkkiä.
mutta ku mie en osaa ite kaventaa.hih. sori

Lisätty: 24.08.2008 - 18:16

kiitos (martta) pelastit minut ja samalla lasken katseeni lattiaan häpeillen.
siis kun mulla vähän väärä linkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 24.08.2008 - 22:43

Vie ompelijalle, on paras niin. Tai jos on itselläs taitoa ompele sisäsaumasta kaventaen ylhäältä alaspäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2008 - 14:36

ens vuonna joudut taas leventämään ja se onkin sitten hankalampaa, niin mieti vielä mitä teet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.09.2008 - 22:03

joo siis mä oon ite kaventanu mun monet farkut. sun pitää kääntää farkut väärinpäin ja mittaa sisäpuolelta että paljon haluat pois ja sit pistät merkit ja ompelet eka sellasella suoralla ompelu jutulla mist tulee suoraa viivaa sit leikkaat ylimääräset pois( jätä vähän varaa) ja sit siksakkaat siit ihan reunalta.