Matkakuumeisena kyselen, onko kokemuksia Rodoksen Ialyssoksesta? Vai suositteletko jotain muuta Kreikan paikkaa?

Avainsanat: kreikka perhe

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 22:46

Riippuu perheestä. Jos perheessä on täysi-ikäisiä juhlimisesta pitäviä niin Kos on silloin oiva paikka. Tosin löytää Kos'silta rauhallisiakin paikkoja kunhan valitsee majapaikan lähempää Tingakin piiiitkää hiekkarantaa. Bussilla pääsee sitten halvalla kaupungin hälinään tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.04.2010 - 20:39

Juuri tuosta kohteesta minulla ei ole kokemuksia,mutta jos matkustat perheen kanssa niin esim.Faliraki on on oivallinen paikka,sillä siellä on todella hyvät rannat ja paikka muutenkin lapsiystävällinen. Itse kyläon varsin pieni, mutta bussilla pääsee näppärästi Rodoksen kaupunkiin ja auton vuokraamalla voitte hurauttaa lähikylien elämää ihmettelemään. Lapsiin Falirakissa suhtaudutaan todella hienosti ja esim. syöttötuolit ja muut tarpeelliset tavarat löytyy jokaisesta ravintolasta.
Myös itse Rodoksen kaupunki on hyvä lomakohde. Vanha kaupunki on niin mielenkiintoinen paikka,että siellä kannattaa vierailla ja poiketa varsinaisilta turistikujilta sivummalle, joissa voi löytää niin vuohta lypsävän mummon kuin ouzolla istuvia pappojakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 20:39

Joonianmeren saarista Kefallonia, Zakyntos, Corfu ja Lefkas ovat Kreikasta tuttuja.
Voin kyllä suositella noita saaria.
Sekä olen myös mantereella ajellut ristiin rastiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 23:36

Minulla tuli myös mieleen Rodoksen kaupunki.
Siellä on enemmän tekemistä ja kaksi rantaa. Varsinaiselle rantalomalle Lalyssos on kyllä oiva paikka, kuten myös Faliraki.
Jos Rodokselle päädytte, niin käykää ihmeessä Lindoksessa. Idylliä on vaikka muille jakaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 08:28

Jos menee perheen kanssa, Ialyssos-Ixia on parempi vaihtoehto kuin Rodoksen kaupunki. Kaupungissa on aikamoinen vilske ja vilinä. Ialyssoksesta on suhteellisen lyhyt matka( bussilla) kaupunkiin joten sinne pääsee kyllä.
Ialyssos on kyllä hotellikylä mutta samanlainen hotellikeskittymä on myös Faliraki joka on mielestäni ikävämpi paikka kuin Ialyssos. Asunut en ole ialyssoksessa, on vain autoiluretkillä käyty sielläkin. Mustini mukaan 43 Kreikan saarta on käytynä ja kaikissa on jotain kivaa. Rodos on monipuolinen, iso saari, sieltä löytyy jokaiselle jotain. Oma ehdoton suosikkini on Pefkos, mahtava ranta, kaunis kylä, sopii erinomaisesti myös aikuismatkailijoille.
Rodoksen kaupungin rannat ovat täyteen ahdettuja eikä mitään miellyttäviä.
Kefallonia ja Lefkas ovat ok myös lasten kanssa lomailveille (Skala Kefaloniassa).

Lähteet:
omat kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 22:39

Itse olen käynyt Falirakissa ja ihan Rodoksen kaupungissa..Faliraki sellainen pieni rauhallinen paikka...Olen kyllä tykännyt olla Rodoksen kaupungissa...kun on hyvät uimarannat..ja ihana vanha kaupunki..Lindos on ihana paikka...ja Symin saareen pääsee venekuljetuksella..näkemisen arvoinen paikka..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 15:13

Voi käääk, kun tulee malttamaton olo kun lukee teidän ihania vastauksia. En millään malta odottaa... 37 päivää vielä odotettava että pääsen Rodokselle.....jipiiii..... :-D