Mikä, missä tai kuka on tuutikki?

Avainsanat: tuutikki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.04.2010 - 20:21

Suosikkini muumihahmoista! Uimahuoneesssa asustava mietiskelijä, joka pitää talvesta. Tarina Tuutikistä ja Jäärouvasta on todella huikea, joka ei ihan pienille lapsille edes sovi!

Kysyjän kommentti

Tämä kysymys oli varattu Sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.04.2010 - 19:23

Muumilaaksossa asuva naispuolinen talvea rakastava hahmo,

(on näköjään luettu viikonloppu satuja, eiks olekkin kivaa puuhaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 19:37

Olin kokonaisen kesän naantalin muumimaailmassa töissä ja kyllä tuli Tuutikit Hemulia ja Haisulia myöten tutuiksi...Iltaisin soi kotonakin päässä.PAAPPA PA PAAPPAPA MAMMAAA jne...Mielenkiintoinen mutta raskas työ.Ihmiset tulivat kaukaa autoilla kesäkuumalla ja sen huomasi väsyneistä kiukkuisista lapsista ja...vanhemmistakin...Vanhempien kukkarotkin kevenivät siellä melkoisesti ja kiukku purkaantui hekilökuntaan...On se Dennis Livson äveriäs mies ja elelee etelän mailla syksystä kevääseen.Hemuli oli hyvä tyyppi myös ja rouva Vilijonkka tarkka äiti...

Lähteet:
Muumimaailman teatteri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 19:38

Muumilaakson asukas,

Tuutikki, joidenkin käännösten mukaan Tuu-tikki, (ruots. Too-ticki) on Muumilaaksossa asuva naispuolinen talvea rakastava hahmo, joka asuu talvisin Muumien uimahuoneessa kahdeksan näkymättömän päästäisen kanssa. Tuutikin esikuvana on ollut muumien luojan Tove Janssonin elämänkumppani Tuulikki Pietilä.

Luonteeltaan Tuutikki on aktiivinen, elämänmyönteinen ja kiinnostunut kaikista asioista. Hänellä on merkittävä tehtävä eräissä sarjakuvissa sekä esimerkiksi kirjassa Taikatalvi, mutta läheskään kaikissa Muumi-teoksissa hahmo ei esiinny. Hän ei nuku talviunta.

Tuutikilla on asunaan punavalkoraitainen paita sekä punainen hattu (sisältä sininen) ja housut.

Eräänä talvena Tuutikki rakensi lumihevosen Jäärouvaa varten. Myy halusi ehdottomasti nähdä Jäärouvan läheltä, vaikka Tuutikki kielsi ja varoitti Jäärouvan jäätävästä katseesta. Tuutikki varoitti myös hajamielistä oravaa, joka unohti varoituksen ja jäätyi Jäärouvan rapsutettua tätä korvan takaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 19:54

Onks multa mennyt muumit ohi, en tunne kuin nuuskamuikkusen ja muumipapan.
Taidan olla sitä ikäpolvea, joka ei muumeja ole paljon nähnyt
Mielenkiintoisia kirjoituksia Tuutikistä olette laittaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 20:18

Hän on yksi muumimaailman hahmoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.04.2010 - 21:33

Häntä siis tarkoitat:
fi.wikipedia.org/wiki/Tuutikki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 22:59

Tuutikki on Rovaniemellä sijaitseva monipuolinen ompelukone- ja ompelutarvikeliike. www.tuutikki.com/
Se on nokialla: nokia.mll.fi/tuutikki/

www.otava.fi/kirjailijat/kot..._tuutikki/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 09:02

Muumien hahmo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 10:14

Se on yksi Muumilaaksoon kuluva asukas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2010 - 15:17

Yksi tuutikki näyttää olevan Napsulainen nimimerkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 16:08

Muumilaakson hahmo on tuutikki..