Maailman parasta hanhea saa Hongkongilaisesta ravintolasta, Yung Keestä. Kuinkas meidän napsumartat ja martit maustaisivat hanhen?

Mikä sopisi juomaksi?

Lisätty: 11.04.2010 - 19:00

Kiitos jo ensimmäisestä ruokaohjeesta.

Ko. ravintola kasvattaa hanhet omalla maatilallaan ja lintuihin pääsevät käsiksi vain omat kokit. Hanhet marinoidaan kastikkeessa jossa on sokeria, suolaa, yrttejä, seesamia, mustapapuöljyä ja appelsiininkuoria. Hanhi paahdetaan kokonaisena tai puolikkaana.

Avainsanat: hanhi paisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.04.2010 - 19:24

täälläpä yksi ohje:
www.hs.fi/ruoka/reseptit/art...5244637247
ja tietysti juomaksi kivennäisvettä ja
uunissa paistetulle hanhelle sopii joku näistä:
Ranskan Bordeaux'n kypsä margaux-punaviini
Ranskan Bourgognen punaviini
Ranska Rhônen crozes-hermitage-punaviini
Ranskan Beaujolais'n cru-punaviini
Australian kypsä, ei-tanniininen cabernet sauvignon -punaviini
uuden maailman pinot noir -punaviini

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.04.2010 - 18:54

Tätä ohjetta olen käyttänyt riistalinnuissa (sorsa).
Keitän ensin vedessä kunnes liha irtoaa mukavasti.
Irroitetut lihat voideltuun uunivuokaan ja väliin muutama pekonisiivu (esim. amerikan pekoni, en halua käyttää voita) limittäin.
Sipulia lohkoina ja jonkin verran juureksia (tai itsetehtyä vihanneslientä).
Mausteeksi laakerinlehtiä muutama, suolaa (kasvisliemikuutiossa tarpeeksi), pippuria (sekoitus on hyvä).
Uuni 175 astetta (alkaa poreilemaan).
Sitten puoli pulloa punaviiniä (riistan kanssa sopiva).
Jälkihaudutus uunissa (125 tunti?) kunnes alkoholi on haihtunut ja maut tasaantunut.
Tarjoile sahramilla (kurkuma antaa saman värin, maku?) maustetun riisin kera.
Lisukkeeksi kreikkalaistyyppinen tuoresalaati feta juustokuutioilla.
Tsatsiki ja lämmin valkosipulipatonki. Juomaksi punaviini ja vesi.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 19:03

Maustaisin suolalla tinjamilla ja salvialla,sisään laittaisin sipulia ja omenaa.En ole kyllä koskaan valmistanut hanhea saati syönyt sitä missään ravintolassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 19:15

oli sen verran vakuuttavat ja hyvät ohjeet etten rupea omillani retostelemaan, mutta tuossa kysymyksessä mainitusta maailmankuulusta ravintolasta voisin kertoa että heidän tuorein 'hittituote' on nykyään hanhenmaksa makkara

Yung Kee's Preserved Fresh Goose Liver Sausages

sitä en ole käynyt maistamassa, hanhea kyllä, mutta taisin odotella liikoja (niinhän siinä useasti käy)

juomat pehmeä punkku tai täyteläinen olut