Kannattaako erilaisia vitamiintabletteja syödä? Onko niistä oikeasti mitään hyötyä?

Lisätty: 24.08.2008 - 17:53

Tarkoitan lähinnä sitä, että onko niissä mitään tehoa tabletteina otettuna (onko sama asia kuin jos ne saisi ruokavaliosta). Epäilyttää vain.

Avainsanat: vitamiinit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2008 - 19:48

Parasta tietty on jos ne vitamiinit sun muut kivennäisaineet ja rubniitit saa omasta ruokavaliosta = syö vihaneksia, hedelmiä, lihaa, sisäelimiä, jne. oikeassa suhteessa. Sitten taas jos on jostain syystä heikentynyt immuniteetti/sairaana tai esim. tupakoi tms. niin silloin olisi hyvä ottaa lisävitamiineja. Tupakoitsija tarvitsee paljon enemmän esim. C-vitamiinia, C-vitamiini myös auttaa myös rautaa imeytymään elimistöön paremmin, ja rautaa sisältävien ruoka-aineiden kanssa ei auta juoda maitoa, koska maito taa estää raudan imeytymistä. Apteekista ostetuista käsikauppalääkkeistä itse käytän B-vitamiinia ja C-vitamiinia (ovat vesiliukoisia, eivätkä varastoidu elimistöön), ns. depot- tabletteina, joiden vaikutus on pidempiaikainen, eivätkä poistu seuraavan WC-käynnin mukana sinne pönttöön. itse noin 3kk kuureina ja pari kuukautta taukoo.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

uma
Vastattu: 24.08.2008 - 15:44

No kyllä kai se kannattaa jos normaalista ravinnosta ei saa riittävästi kaikkea tarpeellista. Hyötyyhän siinnä ainakin kauppias jos ei itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2008 - 16:53

joo kyllä jossain määrin syksy ja talvi aikaan D vitamiini on tärkeä suomalaisille ja myös kalsium

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2008 - 22:21

en uskalla, tuomitsevat vielä dopingista