voiko linnun sulkia tuoda tullin läpi

olemme menossa toukokuussa mallorcalle ja ajattelin että saakohan niitä sulkia tuoda tullin läpi

Lisätty: 10.04.2010 - 19:26

perhana ku ne korkeasaaren flamingot taitavat olla jo kuopattu

Avainsanat: jousiammunta nuolet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.04.2010 - 00:58

ainakin salakuljettaja Laitinen voi, mutta jos vakavissasi meinaat useamman tuoda, niin parasta varmistaa etukäteen

www.tulli.fi/fi/yksityisille/index.jsp

lintuflunssa aikana tehtyjä erikoismääräyksiä saattaa vieläkin olla voimassa

Kysyjän kommentti

oikea vastaus on :" Evirasta saamani tiedon mukaan yksityishenkilönä voit tuoda vähäisen määrän (1-40 ) käsittelemättömiä sulkia matkalta mukanasi. Mikäli kyseessä olisi kaupallinen tuonti, olisi tuonti rajoitettua.""

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 19:41

Jahas, enpä ole kokeillut, kyllähän ne tulliviranomaiset sen selvittävät
kun kysäset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 19:46

Varmaan salaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 19:49

olen tuonut pikkuserkkuni valmistaman kotkansulkanuolen jenkeistä taannoin,
ei ainakaan kukaan mitään tullissa sanonut.
kunhan et saa jotain tautia(salmonella, lintuinfluessa) jos niitä kuolleelta linnulta alat nyhtää.
kannattaa kysyä paikanpäällä.

Lisätty: 11.04.2010 - 06:38

www.environment.fi/default.a...amp;lan=fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 19:49

Kyllähän niitä voi yrittää salakuljettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 20:47

Leiki intiaanipäällikköä ja mene niin lentoneeseen. Kysyttäessä vastaa Ugh, Ugh, Ugh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 04:19

Oletan että ei julkisesti ilman karanteenia kuten ei eläviä eläimiäkään. Saattaa olla kallis analyysi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.04.2010 - 10:03

Jos yritätkin, niin laita ne aina ruumaan menevään laukkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 04:49

Elintarvikkeisiinkin liittyy niin tarkkoja säännöksiä, että mitähän lainkaan kuolleesta eläimestä otettuihin osasiin... En ainakaan kädessäni kantaisi koneeseen.