Löytyykö kofeiinitonta kahvia, joka olisi oikeasti hyvää - siis vielä maistuisi kahville?

Löysin ruokakaupasta (Sokos) vain merkkiä Cafe Hag, joka oli tosi pahaa. En sitten tiedä johtuiko siitä, että oli saksalainen merkki. Onko kahvissa sitten juuri kofeiini se aina joka vaikuttaa myös kahvin makuun?

Sellaisen ei kannata vastata, jonka mielestä kahvia voi juoda vielä sen jälkeen kun se on lämmitetty mikrossa! :)

Avainsanat: kofeiiniton kahvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2010 - 10:50

Kyllä hyvässä, kunnon kahvissa on kofeiinia eli kofeiiniton on tylsän makuisia. Cage Hagia olen maistanut ja myös jotain muuta, yhtä huonoja molemmat.
Helsingissä juon kahvia vain Cafe Aallossa, samoin capuccinoa. Suomalaisten kahviloiden kahvit ovat erittäin usein tosi huonoja, laihaa ja kitkerää. Vain hinta luxusta eli aika kallista.
Viimeksi toin kahvia Vilnasta, saa vastajauhettua pienissä pusseissa, sitä on sitten muutama kerta nautinnolla ryystetty. Teen kotona myös erikoiskahveja juuri siitä kahvista. Lasin pohjalle esim. sulatettua suklaata, sitten vahvaa kahvijuomaa ja päälle maito-tai kermavaahtoa. Hyvää!
Kofeiini vaikuttaa ratkaisevasti kahvin makuun.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 18:39

Ei varmaan löydy hyvää kofeiinitonta kahvia...ei todellakaan maistu kahville..
Kahvi pitää olla juuri keitettyä..kunnon kahvia..ei tuli mieleenikään laittaa kahvia termoskannuun...niinkuin jotkut tekevät ja juovat pitkin päivää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 19:34

Kyllä se niin on, että kahvi on juotava kofeinin kanssa, ei muuten maistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 23:31

kofeiinitonta kahvia alkoholittoman konjakin kera,
en edes etsi, ovat sellaisia toiveunia joita minä en näe

harvemmin noita korvikemyrkkyjä tulee maisteltua, yhtään mieleistä en ole tavannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 06:13

Kofeiini nimenomaan antaa kahville sen maun ja sillä on piristävä väikutus.Kaikenlaisia automaattimyrkkyjä juoneena otan vaikka oman kahvinkeittimen mukaan että saan sen tuoreena ja maukkaana. Usein baarissakin saattaa olla pitkään seisonutta kahvia joka on vahvan kitkerää ja maksa siitä kupillisesta vielä paketillisen hinta