Hyvää sateista lauantaiaamua!Ruokitteko vielä lintuja ja siinä sivussa oravia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 08:24

Kaunista aamua sinullekin. En ruoki niitä. Naapuri on huolehtinut syöttämisen, kun meillä oli se Vilma. Ainoastaan olen tuunannut lintusille pesäpöntöt ja niitä on 7 tässä pihan ympärillä puissa. On ikkunaverhoilla, markiisilla ja vessalla. Yhdessä on kello suuaukon alapuolella ja toisessa tikapuut. Yhden pöntön reunaan tein pienen keinun. Kumma kyllä linnut ovat ihastuneet pönttöihini ja joka kevät käyvät kiivaan taistelun kuka muuttaa mihinkäkin. Kirjosieppo on kova riitelemään talitinttien kanssa kuka saa yksiön kuka taas sen suositun kellopöntön. Nyt olen laittanut suuaukot ohuesta pellistä ettei tikka pääsisi kiusantekoon tänä kesänä. Oraviakin on ja yleensä tekivät yhden pesän meidän aitan katon alle, mutta aitta on remontoitu eikä sinne enää pääse. Täällä aamu näyttää tällä hetkellä siltä, että piiloutunut aurinko saattaa tulla esiin. Viikon verran ollut sumuisia päiviä.

Kysyjän kommentti

Hauskoja pönttökuvia,Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 08:26

Huomenet vain, just laitoin Sinullekin. Ja Turku on paikka, jossa sataa.Keski-Suomen korkeudella
on usvaa auringonsäteiden edessä, ei siis ihan kirkasta.Tässähän päivän pärinät aloitettiin
puhumalla säästä.Niinhän sitä alkuun päästään.En ruoki lintuja enkä oravia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 08:46

Huomenta sinullekin, en enää uutta ruokaa linnuille laita, on vielä talipalloja ja pähkinöitä niille, ja orava syö ne pähkinät yleensä, eivät ole linnut paljoa tänä talvena pihallamme syöneet, olivat muualla, nyt kyllä palanneet ja meteli on kova aikaisin aamulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 08:46

Kyllä nyt on jo aika talviruokinta lopettaa (viikko sitten). Kesällä sitten satunnaisesti lintulaudalle jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 09:10

Hyvää huomenta, viikon verran ruokin vielä sitten lopetan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 15:02

Huomenta vain sinullekin, en ruoki lintuja enkä oravia. Naapurit ruokkivat minunkin edestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 19:28

Meillä ruokitaan ympäri vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.04.2010 - 19:47

Iltaa ja kyllä ruokin tinttejä. Kurre käy silloin tällöin siemeniä varastamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 09:52

Lintujen ruokinta mökillä lopetettiin jo ja nyt odotellaan että minne niitä auringonkukan taimenia nousee. Yllätys joka kesä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 07:55

kaikkinainen ruokinta loppui jo kuukaus sitten