Mitä tarkoittaa sana, että kyllä olet muhkea?

Yksi mies sanoi minulle näin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 08:16

Muhkea sana minusta tarkoittaa montaa asiaa, jos joku minulle sanoisi olen muhkea,
ottaisin sen kohteliaisuutena. Muhkea on muotona iso, esim. iso lottovoitto on muhkea .
Elias Lönroth käveli jossain päin Suomea ja ihasteli uutta siltaa ja sanoi, että oletpa muhkea.
lehti jos on paksu sanotaan onpa muhkea lehti.Käsitän sen tavallista upempaa
muotoa. Vaikea selittää on joku murre sana, joita on tullut käytäntöön.

Lisätty: 21.04.2010 - 08:41

Kiitos käyttäjille valitsemastanne vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 08:33

Muhkea on isonkokoinen ja hyväntapainen henkilö. Nimitystä käytrtään useimmiten naisesta, mutta joskus myös miehestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 14:56

Suurikokoinen, ystävällinen, ja hyvät tavat omaava henkilö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.04.2010 - 19:45

Olet pyöreä ja pehmeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 19:56

Isokokoinen pyylevä muhkea täyteläinen ja pehmeä..voi olla vaikka muhkeat perät ja rinnat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 01:04

hyväntahtoisesti ilmaistu että olet sanojan mielestä runsas ulkoisilta mitoiltasi joka suuntaan,
ehkä on hyvä muistaa että se on lähinnä sanojan mielipide

enempi huolestunut olisin jos olisi sanottu : "kyllä olet muheva"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 04:45

Noussut pullataikina on muhkea. Ei tuo varsinaisesti negatiivinen ilmaisu ole, mutta siis vähän normaalia enemmän on elopainoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 08:55

Kiloissa löytyy, luita ei näkyvissä!