Haittaako teitä tuo jokakeväinen katupöly? Toki kuivalla kelillä sorateillä pölisee aina, mutta kaupungissa se on melkoinen haitta

Avainsanat: pienet hiukkaset on kuin asbestia eli jää keuhkorakkuloihin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 08:04

Haitta paljonkin, on just keuhkoputken tulehdus menossa ja ulkoilua vältettävä katupölun takia.
Allergisuutta muutenkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 06:37

Minulla kun tuo Astma on, niin haittaa tosi paljon katupöly, en useasti kaupungilla käy näin keväiseen aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 07:36

Minua ei haittaa laisinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 07:42

Stadilaisena, astmaatikkona haittaa ja paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 08:29

Talvet ajetaan hiekkaa ja kesät sitä poistetaan. Haitanneeko tuo ketään. Ei ainakaan minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 08:29

Ei haittaa täällä maalla, mutta eilen kaupungissa käydessäni huomasin, että siellä se haittaisi tosi paljon. Kaupungissa saa ikkunoitakin pestä paljon useammin, kuin maaseudulla. Hyvin muistan ne joka keväiset katujen putsaukset. Toivottavasti ei tarvitse enää muuttaa kaupunkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 10:36

Kyllä haittaa. Tänä vuonna Helsingin päättäjät onneksi näyttävät olevan samaa mieltä asukkaidensa kanssa ja ovat jo aloittaneet katujen siivouksen. Meillä päin kadut ovat jo puhtaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 10:54

ketäpä tuo ei haittaisi, asiasta on kuitenkin senverran puhuttu, että Hesan kaduista ja jalkakäytävistä on iso osa jo pesty ja harjattu,

ei se koko haittaa poista, mutta helpottaa kovasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.04.2010 - 19:41

Yksi naapuri autollaan ja nuorisohuligaanit prätkillään pitää huolen että pölisee ja kunnolla. Köh, köh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 20:07

Kyllä se pöly vähän kutisee kurkussa..ja likaa juuri pestyt ikkunat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 09:54

Jos jatkuva pöly ilmassa, niin rupee terveenkin ääni muuttumaan.Ei se kuulu hengitys ilmaksi.
Rohkeasti ihmisten tarttis laittaa suuneteen kevyt suodati. Kun kulkee kaupungeilla .Sitten vasta päättäjät rupeisi miettimään ilman puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 09:54

Kaupungissa kuivalla tiellä ajaessa pöly tulee autoon sisäänkin. Onneksi on ollut kosteita ilmoja ja pakkasettomia öitä niin että lakaisukoneet ovat päässeet lakaisemaan jo lähes kaikki kadut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 04:43

Olen ollut flunssassa pitkään ja vasta tänään olin ekaa kertaa varsinaisesti kaupungilla. Kyllä siellä torilla pöllysi, vaikka kadut oli putsattu. Koetin kääntää selän kohti tai laittaa hanskaa suun eteen. Saisi sataa nyt pari päivää kunnolla, että se pintapöly lähtisi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 10:14

Kyllä katupöly on haitta kaupungissa, ovat pesseet katuja, ainakin määrättyjä valtaväyliä.