Raivostuttavaa!

Mikä saa ihmisen tekemään tällaisia rikoksia? www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=2083435
Minusta tuollainen on niin alhainen rikos, että siitä ei missään nimessä pitäisi päästä ilman ehdotonta vankeutta. Näitä uutisia on joka päivä, eivätkä ne taida loppua ennen kuin rangaistus on tarpeeksi kova.
Jos jostain kiehun raivosta, niin tuollaisista uutisista. Monissa maissa tuollainen rikollinen lynkattaisiin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2010 - 11:06

linnaan vaan joka iikka , jotka rikoksia tekee .. olenkin miettinyt , et jos vaikka sormi katkastais jokaisesta rikoksesta niin vois olla , et ne rikoksetkin jäis tekemäti ...hiukka raakaa , mut nykyiset rangaistukset ovat niin lieviä, et eivät pelota ketään , tapostakaan ei saa kunnon linnatuomiota edes .. minusta sen pitäis olla aina loppuikäinen , jos riistää toisen hengen ja vielä kovennettuna tuomiona , eli näkkäriä ja vettä ....samoin rattijuopoille ym muille rötöstelijöille , nyt niillä on paremmat olot siellä linnassa , kuin ois edes kotonaan heil monellakaan ja vielä ne kehtaa rutista :( sori vähän lipes aiheesta ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2010 - 11:40

Todella törkeetä!P*le, että pistää vihaks tommonen.Lynkata pitäis täälläkin tai jotenki pistää kärsimään mokomat idiootit!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 11:51

Lainsäätäjät ovat tehneet sellaisia ratkaisuja, jotka eivät vastaa kansan enemmistön oikeudentajua. Puhuvat kyllä auliisti kaikkea kaunista korulausein. Kuitenkin on havaittavissa, että eivät pysy muuttuvan yhteiskunnan perässä (lieneekö yritystäkään). Kansalaismielipiteillä ei tunnu olevan sen suurempaa merkitystä.
Tuomioistuimet yrittävät toimia voimassa olevien lakien "mukaisesti". Sekin on arveluttavaa, kun eri paikkakuntien oikeusasteiden rangaistuspäätökset heittävät toisistaan.
Tuollaiset tapaukset eivät ole millään mittapuulla oikeuskäytännössä riittävän rangaistuksen piirissä.
Kirveellä olisi töitä, sekä terä- että hamarapuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 12:39

Miun mielestä kaikkien lakia rikkovien pärstä ja nimi pitäisi julkaista lehdissä ja netissä ja siinä samalla kertoa mistä rikoksesta jäi kiinni. Ja käräjillä eivät saisi peittää kasvojaan. Se kasvojen peittäminenhän kertoo juuri siitä, että hävettää. Kuvat julkisiksi vain!

Ja olen myös samaa mieltä, että toiseen ihmiseen kohdistuvista rikoksista rangaistaan liian löysästi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 12:47

Että mikäkö saa ihmisen tekemään moisia rikoksia, ryöstämään esim. vanhuksen hautausmaalla? Minä veikkaan, että se, joka ihniset tälläisiä rikoksia saa tekemään, on rahan puute ja tilaisuus saada sitä helpolla tavalla ilman ison rangaistuksen pelkoa. Jotta moiset rikokset vähenisivät olisi niistä saatavat rangaistukset oltava huomattavasti nykyistä ankarampia jokaisella oikeustasolla. Se taas vaatisi lainsäädäntömme uudistamista kautta linjan. Tässä asiassa kansanedustajamme ovat avainasemassa. Ilman heidän aktiivisuuttaan positiivisia muutoksia rikostilastoissamme ei tule tapahtumaan, eivätkä esim. vanhuksiin kohdistuvat ryöstöt vähene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 12:59

Todella törkeää ja raivostuttavaa, vanhukset joutuvat usein hyväksikäytön kohteeksi. Linnaan vain vanhuksien ryöstäjät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 13:12

Rikoksentekijäin kuvat julkisiksi, sikäli mikäli kiinni saadaan. Ja kovat tuomiot, mutta rangaistukset ovat
menossa vain pienempään suuntaa.
Vippaskostilla rahaa jemmaan ja pari vuotta linnaa ja sitten sitä voi jo kylän raitilla komeasti ajaa
loppuelämän, Mikäli ei häpeä tekoaan. Ei kait ne sitä osaakkaan.
Joskus kun lukee tuomioita, niin kieltämättä mieleeni tulevat ajatukset, maksetaanko näistä
rangaistuksista jollekin jotain. Onko mätää vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 13:54

Kauhea tapaus, itärikollisuus on rantautunut Suomeen, on taas liikkeellä kerjäläisiä pilvin pimein ja samaan aikaan ovat tulleet taskuvarkaat, joiden väitetään olevan samaa liigaa. Tiedot ovat poliisilta.
Pääkaupungissa ison murtosarjan tehneet saatiin kiinni (jossain toisaalla eli Itä-Suomessa), olivat 2-3 balttialaista eli liettualaista.
Hietaniemen hautausmaan lähellä on kerrostalo joka on täynnä narkomaaneja... lieneekö asialla mitään tekemistä tämän kanssa, mene ja tiedä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 15:06

Linnaaan vaan tuollaiset ,ei mitään armoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 15:58

Törkeää käyttäytymistä!

Hyvä olisi, jos rangaistuksia tiukennettaisiin, mutta.. Jos nuita laitettaisiin linnaan sitä mukaa, niin verot nousis kohisten... Siellä ne söis ja makoilis meidän verorahoilla.

Nykyisinhän suositaan palvelujen ulkoistamista. Ostetaan vankilapalvelut Venäjältä. Olis varmaan tehokkaampaa touhua noille rikollisille olla lian ja kurjuuden, sekä tosi kovien rikollisten keskellä.
Tästähän voisi tehdä ihan aloitteen tai adressin päättäjien suuntaan.

Konnunsuotahan ollaan jo laittamassa kiinni ja toisaalta Mikkeliin tehdään lisätilaa, joten jos niillä reilulla 25:llä millillä ois ostettu palvelut, niin säästöä ois tullut roppakaupalla. Mitä lie sanoo laki. Saako näitä rikollisreppanoita edes laittaa vieraisiin vankiloihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 17:36

en tiedä mistä ilmansuunnasta nämä törkimykset ovat kotoisin, mutta hyvin tiedän minne ne pitäisi lähettää, Siperia kuulemma opettaa

- uutisen kuultuani olin hetken sydän syrjällään, oma äitini on 88 ja käy aika usein juuri tuolla hautausmaalla isää moikkaamassa, eipä uhri kuitenkaan ollut muori (tällä kertaa), mutta tästä meillä varmasti keskustellaan vielä pitkään ja hartaasti -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 19:00

Sappeni kiehuu. Lapset ja vanhukset ovat puolustuskyvyttömiä siispä kovat rangaistukset niille ketkä tällaista tekevät. Viime viikolla kierteli täällä Savossa meidän kulmilla myös huijareita. Olin töissä avopuolella ja saimme sen porukan kiinni, kun menivät ensimmäiseen vanhusten asuntoon. Ajoimme heidät pois ja vähän pelotti tulevatko illalla kostamaan hoitajille, mutta ei niitä näkynyt. Pari kuukautta sitten veivät asiakkaamme pankkikortin ja rahaa. Röyhkeitä ovat ja kesän tullessa mokomia pyörii jatkuvasti ympäri Suomea. Jätän nyt kansallisuudet ja rodut mainitsematta vaikka mieli tekisi sanoa ja kirota perään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 03:01

Mitäpä noihin oiken olisi lisättävää. Eikä e kiviekaatokaan oiken mahdu meikäläisen lanttuun.Annetaan arvo vanhuksille joile se kuuluu!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.04.2010 - 19:16

Voi voi niitä huono- ja kovaosaisia nuoria. Heitähän pitää ymmärtää. Ei heitä voi rankaista. Näinhän se tulee menemään kun tekijät kiinni saadaan. Näin oli ennen, näin on nyt ja näin tulee olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 22:43

On todella järkyttävää..vanhus menee omaisiaan muistamaan..ja joutuu ryöstön uhriksi..ja keskellä kirkasta päivää..