Kuka oli Huntingdonin kreivi?

Avainsanat: huntingdon kreivi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2010 - 10:31

Robin Hoodin kerrotaan olleen Huntingdonin kreivi, Sir Robin Locksleystä.

From the 16th century on there were attempts to elevate Robin Hood to the nobility and in two extremely influential plays Anthony Munday presented him at the very end of the 16th century as the Earl of Huntingdon, as he is still commonly presented in modern times.

Lähteet:
Wikipedia ja en.wikipedia.org/wiki/Robin_Hood

Kysyjän kommentti

Answer is perfect!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2010 - 10:36

Jossakin lastenkirjassa on myös tämä kreivi, taitaa kummitusjuttuja olevan hänestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 10:41

Robin Hood,otti rikkailta ja antoi köyhille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 13:01

No, Robin Hoodhan se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 13:22

Robin Hood, seikkailijaveijari, tuo mieleen lapsuusajan villit leikit, varsinkin poikien.
Ryösti rikkailta ja antoi köyhille. Ehkä tuo varastaminen ei ole kovin hyvä tapa, mutta
se on hyväksyttävää lasten seikkailukertomuksessa.

Lähteet:
Mauri Kunnas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 00:45

Robin Hood joka ryösti ruhtinailta ja jakoi köyhille.
Myöhemmissä tarinoissa Nottinghamin sheriffi riistää Robinin maat ja ajaa tämän lainsuojattomaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.04.2010 - 19:10

Robin poikahan se taisi olla. Hyvällä asialla oli - lisää RH:ja vain oikeaankin elämään.