Mikä on vähäsuolaisin ruisleipä?

Vaasan ruispuikulat sisältää suolaa 1,2% ja Reissumies saman verran. Löytyykö ruisleipää, jossa sitä olisi vähemmän?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2010 - 07:46

Näyttäisi siltä, että nuo vähemmän suolaiset sisältävät eniten ruista. Harvemmin löytyy sellaista ruisleipää, jossa on vähintään 70% ruista (reissumies 74%). Vaasaan puikulat myös on yli 70%. Joissakin ns. ruissämpylöissä on enimmillään 20% ruista. Seuraan vain leivän ruispitoisuutta ja samalla tuo suolan määrä tulee tarkkailtua.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2010 - 06:08

armeijan vanikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 07:50

Leivon leipä 1% suolaa .tosi hyvä ruisleipä .On Tamperelainen leipomo.Sit toi Lahtelainen pulla pojat niillä mahtava ruisleipä.Järvi Suomella ruisvuoka hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 08:34

Leipä-Aitan Revitty Ruisleipä Lidlistä sisältää 1% suolaa ja 91% täysjyväruista viljaraaka-aineista ja 60% kaikista raaka-aineista.
Kuitua siinä näyttää olevan 14%. Vähän jännän makuista, mutta menettelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 11:34

Oululaisen jälkiuunipaloissa (100 % ruis) näyttäisi tuoteselosteen mukaan olevan 0,5 % suolaa

tietysti hyvä muistaa ettei pelkästään ne prosentit vaan nimenomaan ne grammat merkitsee, eli se montakos palaa napsuttelet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2010 - 16:43

Pieniltä leipomoilta löytyy varmaan vähäsuolaistakin, mutta nehän eivät ole valtakunnallisessa jakelussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 23:30

Ainakin Vaasan ruispaloissa on 0.5% suolaa...äskettäin juuri tarkistin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.04.2010 - 19:00

En ole kiinnittänyt edes suolapitoisuuteen huomiota. Pidän että kyllä leivässä pitää myös suola hieman maistua. Yleensäkin suolaton ei maistu minun suussani miltään.