kunpi on parempi mielestäsi - -> puu vai sähkösauna?

Lisätty: 23.08.2008 - 22:37

kiitoksia vain selän pesu tarjouksesta (anonyymi) (kun ei nimeäskään näy), mutta mulla kyllä löytyy selänpesijä omasta takaa.

olen kuullut että semmoisiakin saunoja on, missä on molemmat kiukaat.

minä itse tykkään puusaunasta, siinä on on se oma fiilis ja jutska alusta loppuun.
meinaan just se puiden kantaminen ja sytyttäminen ja välillä käy lisäilemässä puita
ja lämpö tarkistamassa. en mie sähkösaunaakaan hauku helppohan on hyvä kans.

Lisätty: 23.08.2008 - 23:23

mitähän voittoa/ palkintoa meinasit (jonin13)

Lisätty: 24.08.2008 - 17:34

JA HEI TULI TOSTA JONIN13 VASTAUKSESTA/ KOMMENTEISTA MIELEEN
puusaunnassa sen puiden kannon ynnä muun lisäksi,
sitten kun se sauna on valmis/ lämmennyt on PALKINTONA
ihanat/ virkistävät/ kuumat jne. löylyt

Avainsanat: puu sähkö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2008 - 22:09

onhan sentään puusaunassa saunantuoksu ja tunnelma..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

uma
Vastattu: 23.08.2008 - 22:05

Mun mielestä sähkösauna: koska on niin helppo lämmittää, napin kääntö, ja ei tule roskia! Laiskalle hyvä. Mutta viisaammat sanovat, että kuivat löylyt, puusauna monen mielestä parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2008 - 22:08

Molemmat on hyviä saunoja, mutta jos on sähkösauna säästää puuta, mutta menee sähköö ja jos on puusauna menee puuta mutta ei sähköä molemmissa on huonot puolet ja hyvät. Itse ostaisin mielummin sähkösaunan puusaunan nimittäin löytää joka toisesta talosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.08.2008 - 22:29

Sähköinen on kätevämpi, mutta puusauna on muuten parempi. Ne puhuu jostain ioni pitoisuuksista ja kosteusprosenteista. Tiijä häntä noista ioneista, mutta kosteutta kyllä pitäisi molemmissa olla, vesihöyryynhän se perustuu sähkökiuaskin. Puukiuas antaa taas sen hajuaromin, mikä tulee sitä lämmittäessä. Mutta sitten on tuo roskahomma ja puiden kanto, onhan se vähän työläänpää. Puukiukaan voi sitten taas lämmittää vaikka sähkökatkon aikaan, kynttilän valossa, jos ei muuten näe.
Melkein ois parasta, jos vois laittaa molemmat kiukaat samaan saunaan, lämmittelis sitten tilanteen ja fiiliksen mukaan välillä toista ja välillä toista.
Ps. Miten olis Terhi, pääsiskö sitä selän pesijäksi teitille? Yst.vast.täm.vast.jälk.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2008 - 22:35

Sähkösaunas on aikas kuivat löylyt, joten meen sinne jo kun lämpötila on noin 50-60, sillon saap niitä kunnon löylyjä (lempeitä, leppeitä).
Maalla meil puilla lämmitettävä sauna ja jo on maksoset löylyt, ilmaa piisaa ja puhast tulee, sellasen ottasin tänne kaupunkiinkin.
No niin asiaan, vastaus on: puulämmitteinen sauna on se paras.
Saaks täst oikees vastauksest jostain voittoja/palkintoo?

Lisätty: 23.08.2008 - 23:36

Ai tää mun oli siis oikee vastaus, jessss, niin se palkinto no mää luulin et näist kaikist oikein vastatuist saa jonkin palkinnon??? eiks saakkaa, yhyyyy....

Lisätty: 24.08.2008 - 11:47

siis tietty eihä tähän oo olemassakaan oikeeta ja väärää vastausta, kuhan ny leukailin ja hauskutin itteeni....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2008 - 22:45

Puusauna siellä missä klapit kasvaa nurkan takana, kaupunkioloissa sähkösauna, savusauna siellä missä pääsee käymään vain pari kertaa vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2008 - 22:57

Puusaunassa paremmat löylyt, ei niin kuivat kuin sähkösaunassa. Ja vasta kuuluu tietenkin saunaan, ah sitä koivun tuoksua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2008 - 23:32

Kaupungissa on tyytyminen sähkösaunaan, mutta maalle kuuluu ehdottomasti puusauna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.08.2008 - 23:50

Puusaunassa vaihtuu ainakin ilma tehokkaammin lämmityksen aikana, koska palaminen tarvitsee happea koko ajan. Saattaa olla raikkaanpi tuoksu saunaan mentäessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2008 - 11:26

molemmat on hyviä,mutta sähkösaunan omistajilta olen kuullut,että saunominen on kallista

Lisätty: 24.08.2008 - 11:30

jonin13 oliko ne pisteet niitä palkintoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2008 - 15:14

meill on molemmat puu on arempi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2008 - 16:52

Saunan ystävänä:maalla kun aikaa on savusauna
maalla kun aikaa ei ole puulämmitteinen
kaupungissa sähkö joka päivä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 16:21

Kotona on sähkösauna, ja mökillä puinen. Kotona ei ikinä haluaisi mennä saunaan, mutta mökilä aina toivoisin että pistewttäisiin sauna lämpiämään. Mökillä muutenkin voi sitten käydä järvessä uimassa. Sähkösaunassa on jotenkun huonot ja kuivat löylyt, tulee turhan kuuma ja epämukava olo. Mökkisaunassa on sekin hyvä puoli, että luonto näkyy. Puusauna ehdottomasti parempi, ja niinkun Terhikin sanoi, on kiva kun on tehnyt vähän työtä sen eteen, ja saa sitten nauttia löyyistä. Saunatuoksuja rakastan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 20:35

Puusauna palaa kait aika herkästi mutta puulla lämpiävävässä paremmat löylyt