Huomenta napsulaiset...tai olen ollut hereillä jo muutaman tunnin. Uutisia selailen. Oliko nyt niin ettei Hesa saakaan sitä

hienoa, modernia lasista hotellia? Kuinka äänestyksessä kävi?

Lisätty: 08.04.2010 - 17:18

Kiitos tiedosta, kiinnosti miten sen hankkeen kanssa käy. Luinkin tuossa "aamukahvikupillisen" kera, että hesalaiset ovat aika usein keskenään eri mieltä rakennushankkeista...mm. Kiasmasta jne. Jos nyt täältä kaukaa Savosta käsin tai paremminkin silmin katselen arkkitehtitoimiston kuvaa siitä lasisesta hotellista niin mitenkähän sen nyt lievimmin ilmaisisin...mahottoman ruma, kuin jiäpulikka eikä aenaskaan oes sitä perinnemaesemoo mitenkään parantanna. Että hyvä näen, mutta kun oun mualta niin en tietenkään taeteen piälle ymmärrä höykäsen pölläystä.

Lisätty: 08.04.2010 - 17:20

Huomenna menen muuten Kuopioon ja siellä kiistellään uuden kalahallin mallista ja ollaan tukkanuottasilla sen takia.

Avainsanat: hanke hotelli uusi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2010 - 16:58

Huomenta vaan,

Katajanokan hotellisuunnitelma nurin maratonkeskustelun jälkeen

Hanke hylättiin poikkeuksellisen pitkän nelituntisen keskustelun jälkeen äänin 38–47.

www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...5255932555

Lisätty: 09.04.2010 - 19:32

"Kaupungin nimi on Helsinki, ei Hesa, jota nimitystä käyttävät vain maalaiset, sorry vaan."

näin väittää eräs vastauksessaan ja puhuu taas palturia,eikä ihme sillä hänhän on omien kertomustensa mukaan niitä 'junalla tulleita' jotka niin kovasti korostavat helsinkiläisyyttään ...

me jotka täällä olemme asustelleet jo muutaman sukupolven ajan, olemme tottuneet kutsumaan kotikaupunkiamme (puhekielessä) Hesaksi jo pienestä pitäen ... sorry vaan mamu ...

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi ja puolustuksen puheenvuorosta. Tämä ko. ihminen ei voi sietää
1. Savon murrettani
2. Maalaisuuttani
3. Ilmeisesti minua ei ollenkaan (en ole tehnyt pahaa kenellekään, en edes netin kautta)

ja Helsinki on minulle aina Hesa, jo lapsuudesta saakka ja tulen sitä sanaa käyttämään koska se on yksinkertaisesti lyhyempi kirjoittaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.04.2010 - 17:05

Hyvä, että hylättiin. Enson "hökkeli" häiritsee jo ihan tarpeeksi Helsingin hienoa maisemaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 18:08

Hyvää huomentä Mariaana, olet kait ollut yövuorossa kun toivottelit meille hyvää huomenta. kiva.
Alvar Aallon arpapeli nappula on jo iät ja ajat puhuttanut. Vai, että lasitalo.
Mitähä siellä esiteltäisiin? Kyllä oikein suututtaa nämäuudet höpsötykset ja niistä väännettävät
yökauden kestävät keskustelut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 19:59

Kyllä se "lasikaappi" sinne Hesaan olisi mahtunut entisten kohellusten joukkoon. Siellä "hiekkalaatikossa" on muutenkin mitä mahdottomimpia virityksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 21:26

Hyvä että ei tullut "lasikaapia"ne on todella rumia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 09:34

Ruma olisisi ollutkin,onneksi hylkäsivät rakennus projektin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 10:43

HELSINGIN Katajanokalle ei sitä hirvitystä rakenneta. Oli aika jännittävä odottaa loppututosta, ehkä liiankin jännittävä. Puolueet antoivat vapaat kädet äänestyksessä, se varmaan pelasti tilanteen. Hirvitys se rakennus olisi ollut ympäristössään, takana jugendtalojen ryhmä. Taannoisen apulaiskaupunginjohtaja Pekka Korpisen alullepanema hanke, jonka sitten myös osa demareista torppasi.
Kaupungin nimi on Helsinki, ei Hesa, jota nimitystä käyttävät vain maalaiset, sorry vaan.