Jos voisit valita, niin millasessa miljöössä ja talossa asustaisit mieluiten ja miksi juuri siinä?

Itellä välil tuntuu, et keittiö vois olla suurempi, ehjiä seiniä enemmän (en siis ite niitä rikkonu, no höh) jne. arkkitehti (ko) ollu taiteiden yössä kun suunnitellu asuntoo, tms.
Tietty mäkin haluisin asuu keskellä kaupunkii, järven rannalla, punases mökis, mut niin kuin ees sinne päin noi toiveet sulla, mitkä realistisii? ees jkv.

Avainsanat: koti talo toiveet ympäristö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2008 - 16:55

Kun nyt vielä asun kotona niin olisi kyllä mukavaa muuttaa johonkin isoon omakotitaloon. Nykyisen talomme sijainti on ihan kiva, niin sen talonhan voisi rakentaa tähän naapuriin. Sellainen ihana kivitalo jossa on isot ikkunat, uima-allas ja trampoliini pihalla kuulostaisi hyvältä..
Opiskeluaikoina toiveissa olisi ullakkoasunto jostain kerrostalosta keskustassa.. saattaa kyllä tulla kalliimmaksi kuin tuo omakotitalo. :D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

uma
Vastattu: 23.08.2008 - 22:11

Asun just sellaisessa miljöössä missä haluankin. Koska paikka on rauhallinen maalaismiljöö ja naapuritkin kohtalaisen mukavia. Mutta talossa olisi ehkä parantamisen varaa. Puutarha ja pihamaa muklla mielestäni kaunis, mutta tontti liian iso. liikaa työssäkäyvälle pihatöitä. Täällä maalla ei nimittäin olla ihan naapurin kanssa nurkka nurkassa kiinni, vaikka huuto etäisyydellä ollaankin. On ainakin oma rauha. Joskus aikoinaan koettu kerros-ja rivitalonkin riemut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2008 - 22:23

maalla punainen tupa ja perunamaa. vettä lähellä ja rantasauna.
mut hei mun unelmahan toteutuu, muutetaan mieheni kanssa sellaiseen
punaiseen tupaan tulevaisuudessa.
(jonin arvaa varmaan kenen tupaan. ; )

Lisätty: 23.08.2008 - 22:25

tsääh, ai niin.
siellä punaisessa tuvassa teemme keittiö, sauna ja muuta pientä pintaremonttia.
sitten se on aika täydellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.08.2008 - 22:42

Omakotitalo maalla, talossa 2 makuuhuonetta eri puolella taloa, joissa suihkut ja pieni keittiö. Yhteinen olohuone, jossa vois käydä vaimoaan (jos on) moikkaamassa silloin, tällöin ja jos sille tuntuu, vois käydä yökylässä myös vaimon makuuhuoneessa. Ja milloin ei muu huvittaisi, asustelis itekseen, ikäänkuin yksiössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2008 - 22:55

Kokemuksia ei ole muuta kuin kerros- ja rivitaloista, ahtaasta ja sittemmin vähän väljemmästäkin asumisesta. Haaveethan on paljon kiinni elämäntilanteestakin, mitä sen asumisen lisäksi pitäisi tehdä. 'Loppusijoituspaikan' valinta alkaa olla edessä, siinä mielessä on tullut vähän vilkuiltuakin sivuille, mutta täytyypä tunnustaa ettei palikat ole vielä kohdallaan, ei ole ihan selvää mitä haluaisi ja mihin on mahdollisuuksia.

Asioilla on puolensa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2008 - 11:33

nyt tuntuu siltä että sain valita ja asun juuri siellä missä halusin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2008 - 16:53

Lähellä keskussairaalaa, kaupungin keskustassa ylin kerros joku seitsemäs tai kahdeksas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 16:13

Kun olin n. kuusivuotias, muutimme aivan keskelle kaupunkia. Inhosin asfalttipihaamme, "karua" (ei ainakaan ollut hyviä puistoja lähellä) ympäristöä, ja varsinkin sitä, kun ulkona möykättiin iltaisin niin paljon. Myöhemmin aloin tykätäkkin täällä asumisesta, kun kaikki on niin lähellä. Kymmeneltä kun muistaa, että ainiin, piti mennä ostamaan jotsakin kaupasta, voi vielä kipaista kaupassa. Kouluunkaan on niin lyhyt matka, että voi mennä pyörällä. Kun menee kavereitten kanssa kaupungille, voi viedä kamat kotiin eikä raahailla niitä ympäriinsä. Jos tulee kaverilta joka asuu jossain kaukana bussilla kotiin, pääsee millä tahansa bussilla eikä tarvitse vaihtaa, muutenkin kaikki bussit lähellä. Eli aika hyvähän paikka tämä on, mutta mielummin toivoisin rauhallista, isoa omakotitaloa järven rannalta, isot huoneet jne. Ystävälläni (woowey muuten) On juuri sellainen talo jossa haluaisin asua.