Millä taiteilijanimellä Henri Vähäkainu tunnetaan?

Avainsanat: henri vähäkainu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2010 - 17:30

Pikku-G. Saman kylän poikia Matti Vanhasen kanssa, muistaakseni Vanhanen kovasti hypetti Pikku-G:tä tämän vaalikampanjan aikana. Pikku-G taas oli Vanhasen tukijoukoissa. Hauska sattuma, mutta amerikkalaisessa katuslangissa G meinaa ganstaa, joka puolestaan tarkoittaa gansteria.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2010 - 23:37

Pikku G -nimi juontuu artistin pienikokoisuudesta ja hänen breakdance-nimestään Genetic. Hän voitti Radiomafian (nykyinen YleX) järjestämän Rockin' Da North -demokilpailun, jonka palkintona hän pääsi studioon Rockin' Da North -ryhmän kanssa.
Gee opiskeli audiovisuaalista viestintää Helsingin tekniikan alan oppilaitoksessa. Hänestä on julkaistu kirja Pikku G (Tammi 2004) jonka kirjoitti toimittaja Carla Ahonius. Hänet valittiin vuonna 2004 vuoden positiivisimmaksi suomalaiseksi.[1]
Vuoden 2006 presidentinvaaleissa Henri Vähäkainu oli Matti Vanhasen tukijoukoissa. Hän oli ehdolla vuoden 2007 eduskuntavaaleissa keskustan listoilla. Eduskuntavaalien alla järjestetyissä nuorisovaaleissa Vähäkainu oli koko Suomen toiseksi suosituin ehdokas[2] heti Juha Miedon jälkeen. Hän päihitti muun muassa Sauli Niinistön ja Matti Vanhasen. Itse eduskuntavaaleissa hän sai 691 ääntä ja jäi valitsematta eduskuntaan.[3]
Vuonna 2005 Pikku G sanoi olevansa helluntailaisesta perheestä.[4]
Nykyään Henri Vähäkainu tuottaa muita artisteja Coach Beats-nimisessä tuottajaryhmässään. Ryhmä perustettiin vuonna 2005 ja se on tehnyt kappaleita joillekin kotimaisille rap-yhtyeille ja -artisteille, kuten Kapasiteettiyksikölle ja Travis Biclelle. Toukokuussa 2008 Vähäkainu ilmoitti tekevänsä paluun musiikkimarkkinoille käyttäen taiteilijanimeä Gee.[5]
Syyskuussa 2009 Vähäkainu tuomittiin 45 päivän ehdolliseen vankeuteen törkeästä rattijuopumuksesta. Rikokseen hän syyllistyi elokuussa 2009 Nurmijärvellä.[6] Helsingin Sanomat kertoi 24. helmikuuta 2010, että Vähäkainua epäiltiin sekaantumisesta isohkoon kokaiinijuttuun.[7] Myöhemmin maaliskuun lopussa 2010 hänet tuomittiin huumausainerikoksesta sakkoihin Vantaan käräjäoikeudessa. Oikeuden mukaan Vähäkainu saattoi kokaiinin myyjän ja joukon käytöstä kiinnostuneita yhteen.[8]

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 23:43

joo pikku- g joka joutui nyt oikeuteenkin .. jossa vain totes , et sattuuhan sitä mokia tapahtumaan , kun hän laittomalle tielle eksyi :(
joopa joo .. aika vähettelevää on hänen käytös , kun sentään on nuorten idolli ja mallin näyttäjä .. ois voinut minun mielestäni olla katuvampi ... sekä tuomiot noist jutuist sais olla myöskin kovemmat, jotta pelko pitäis nuoret kaidalla tiellä .. = oma mieli pide vainen ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 07:42

Hän on oikeuteen huumekaupoista joutunut entinen rap-artisti Pikku G.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.04.2010 - 07:56

Pikku G joka ei ole enään pikkuinen vaan pelkkä G.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 08:35

Tuota en olisi tiennyt. Minun mielestäni Pikku-G on "kaupasta" ostetava nautintoaine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 09:10

Pikku G ,joka oli tuomiolla huumesotkussa äskeittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 11:11

Pikku G, joka sekoili huumeiden kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 14:04

Pikku G..... politiikkaa ja huumeita....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 15:24

Pikku G joka on viime aikoinan ikävä kyllä ollut julkisuudessa ihan muista kuin musiikillisista syistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 21:56

Pikku-G..on todella ollut liikaa juliksuudessa..ihan muusta kun musiikista..huumeet monen pään pistää sekaisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2010 - 17:01

Pikku G, nuorison idoli yhteen aikaan. Tuskin enää kummoinenkaan idoli, kun jatkuvasti vähemmän mairittelevissa lööpeissä esiintyy.