Mitkä muuttuivat maanteillämme mustista valkoisiksi vuonna 1972?

Avainsanat: autoilu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2010 - 11:58

rekisterikilvethän ne,

jatkokysymyksenä voisi esittää "mitkä teillämme alkoivat muuttua valkoisista mustiksi kolmekymmentä vuotta myöhemmin?"

(vast. bussikuskit

- ei välttämättä huononnus, eikä tämä ole yhtään rasistinen vitsi - )

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2010 - 23:37

Katujen nimikyltit?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.04.2010 - 07:55

Veikkaisin tienviittoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 08:01

Vuonna 1972 otettiin käyttöön uudenmalliset rekisterit. Kilpi oli nyt valkoinen heijastavapohjainen ja siinä oli mustalla kolme kirjainta ja kolme numeroa (ABC-123) sekä musta raami. Numeroita oli siis aina kolme – näin pystyttiin valmistamaan ehyitä sarjoja, kun ei tarvinnut ottaa huomioon vielä käytössä olevia kolmen kirjaimen ja yksi/kaksi numeroa sisältäviä tunnuksia.

Kyllä vieläkin liikkuu teillämme mustapohjaisilla kilvillä varustettuja autoja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 09:11

Tienviitat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 11:02

Aika hitaasti muuttuivat rekisterikilvet valkoisiksi. Kaikkiin uusiin autoihin tietysti heti, mutta vanhoihin autoihin sai rahaa vastaan vaihtaa valkoisiksi, jos halusi, mutta mikään pakko se ei ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 17:52

Tämäkään ei ole rasistia olla samoilla linjoilla vähäviisaan kanssa.
Täytynee miettiä oman rollarini rekisterikilpeä, Täytytynee apuvälinevarastolta kysyä,
josko heillä olisi ehdotus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 17:55

Rekisterikilvet.

Lähteet:
Lapsen muisti