miten saan liikenneluvan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2008 - 21:34

Liikennelupa

Korvausta vastaan suoritettavaan tavarankuljetukseen tarvitaan liikennelupa. Lupa myönnetään määräajaksi. Sitä haetaan ja sen myöntää hakijan kotipaikan lääninhallitus. Lupahakemus tehdään aina kirjallisesti.

Liikennelupa (yhteisölupa) oikeuttaa harjoittamaan liikennettä Suomessa lukuun ottamatta Ahvenanmaata. Ahvenanmaan maakuntahallitus päättää siellä harjoitettavasta liikenteestä. Yhteisöluvalla on oikeus harjoittaa myös ulkomaanliikennettä.
Liikenneluvan saamisen edellytykset:

Lupaa hakevan henkilön tulee

* olla hyvämaineinen ja sopiva harjoittamaan liikennettä
* olla suorittanut hyväksyttävästi liikenneyrittäjäkurssin tai on näyttökokeessa osoittanut hallitsevansa vastaavat tiedot
* omata kokemusta liikenteen alalta
* hallita itseään ja omaisuuttaan
* olla vakavarainen

Lisätty: 23.08.2008 - 23:14

minähän ihan vallan häkellyn ja punastun, nuista teitin kommenteista/ kehuista.
=ö)

Lähteet:
googletin- -> liikenneluvat|| en tiedä tarkoititko tuota, mutta tuollaisen löysin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

uma
Vastattu: 23.08.2008 - 22:20

Siinäpä terhi jo antoi sellaiset ohjeet johon ei taida olla paljoa lisäämistä. Sen verran tiedän, koska perheessämme sattuu olemaan kyseisiä lupia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.08.2008 - 22:55

Tämä kysymys on selvästi valtsun heiniä, vaikka kyllä tuo terhikin alkaa jo oppia. Hyvä, jatkakaa vaan samaan malliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2008 - 23:07

Kiitti vaan Anonyymi luottamuksesta, mutta liikenneluvista en tiennyt mitään asiallista ennenkuin luin Terhin vastauksen. Jos tähän kysymykseen ei olisi alkanut ilmestyä asiallista vastausta, olisin varmasti kaivanut esiin jotain vastaavaa.

Kiitti vaan Terhi, vahaherra pääsi vähemmällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.08.2008 - 23:49

thanx terhi.

Lähteet:
thanx guys