Miten farkuista saa bensan hajun pois? Olen pessyt ne jo kolme kertaa, mutta ne haisevat bensalle kuitenkin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2010 - 21:41

Ruokasooda ja etikkahan ne ovat vanhan ajan keinot vaivaan kun vaivaan
Tiedä sitten onko parempi tuksua bensalle kun etikalle..

Lisätty: 18.04.2010 - 22:45

Kiitos valinnastanne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 07.04.2010 - 21:27

Tahtoo tuo bensa ja diesel olla sellaisia mömmöjä ettei niitä niin vaan poistetakaan vaatteista. Ei oikein ole muuta neuvoa kuin useampaan kertaan (vielä) pesu ja voisit kokeilla kuivattaa sekä tuulettaa niitä ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 21:32

Olisiko ruokasooda.
Jos puolpurkkii laitat pesukoneeseen farkkujesi kanssa - suoraan rumpuun.
Kokeile :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 22:03

Kokeilepa kloriittia, siinä kyllä lähtee saman tien väritkin. Myös sitruunamehusta voisi olla apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 22:12

Kloriiiti kyllä vie hajun..mutta saat toisenväriset farkut...Nuoret aikanaan käytti kloritevedessä,kun halusivat kirjavat farkut...Ruokasooda voi olla turvallisin käyttää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 22:34

Koitapa etikkaa, lähtisivätkö hajut pois. Kovalla tuuletuksella lähtevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 22:36

Pesua ja tuuletusta olen kuullut suositeltavan. Kuten Ida jo sanoi vaatii useamman pesun. Jossakin varoitettiin, että hajua saattaa jäädä myös pesukoneeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 07:04

Kahvinporot auttavat kyllä jääkaapissa, mutta pitäiskö farkkuja pitää vähän aikaa sitten kahvilla peitettynä.

Siivousohjelmassa oli vinkki, jossa jääkiekkovarusteista, hanskoista ja kengistä saatiin hajut pois käyttämällä grillihiiliä. Hiiliä laitettiin myös autoon pieneen rasiaan ja reikäinen kansi päälle ja hajut lähtivät. En ole kokeillut, mutta ei kai ne ihan huonoja vinkkejä anna noissa ohjelmissa. Suojaa paikat kuitenkin hiileltä esim. talouspaperin sisään käärittynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 12:00

nyt kun kaikki asialliset neuvot on annettu, voisin tähän lisätä sen ainoan pomminvarmasti toimivan

- tuikkaa tuleen, varmasti lähtee bensanhaju -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 02:56

Mulla oli sama ongelma yksien työhousujen kanssa, joihin pinttyi tärpätin haju.
Tekstiileistä saa hajun pois mun kokemusten perusteella etikalla. Laita ämpäriin tai pesuvatiin tms. yksi osa väkiviinaetikkaa ja 9-10 osaa vettä ja housut sinne lillumaan ennen pesuun laittamista.

Missään nimessä mitään vaatetta, jossa on jotain syttyvää, ei sitten saa laittaa kuivausrumpuun!

Lisätty: 09.04.2010 - 02:57

Kloriitistakin varoituksen sana, että pesulämpötila saa olla maksimissaan 40 astetta, ettei se höyrysty. Se on vaarallista hengitettynä.