Huomenta vaan rakkaat napsulaiset. Kuinka kevät edistyy?

Meidän pihalla on vielä lunta paksusti paikka paikoin, mutta maatakin on jo näkyvissä. Lintujen pöntöt on puhdistettu ja tänään pitää hieman siivoilla pihaa...jotain roinaa paljastuu lumen alta. Kerään kynttilälyhdyt pois. Pitäisi ryhtyä kaatamaan kolme viime kesänä kaulattua valtavaa haapaa ja se on vaikea tehtävä, kun on sähkölangat, piharakennukset, tie ja oman pihan istutuksia. Erittäin tarkka homma tuolla elämäntoverilla edessä. Pitäis nimittäin onnistua melkein senttien tarkkuudella. Muuten meillä täällä Savossa on jo kolmas sumuinen päivä peräkkäin. kaksi päivää satoi vettä. Aurinko on nähtävästi mennyt lomalle kesken kevään teon.

Avainsanat: kevät työt siivous viherpeukalo taimitarha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 07.04.2010 - 08:55

Huomenta sinullekin. Kevät keikkuen tulevi. Pääsiäisen aikana on mennyt ihan useita kymmeniä senttejä paikka paikoin taivaan tuuliin. Nyt alkaa näyttää siltä, että taitaa se kesäkin vielä tulla. Lumitilanne on suurinpiirtein sama, kuin oli helmikuun puolessa välissä ennen kuin tuota uutta lunta tuli. Kevätkukat uinuu vielä lumen ja jään alla. Pitänee mennä hieman avittamaan niiden nousua lapion kanssa. Savossa sumuttaa, näin on.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2010 - 08:30

tarkkaan ottaen nyt just ottaa takapakkia, Hesassa sataa lunta parasta aikaa, silleen kevyesti mutta lunta kuitenkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 09:03

Hyvää huomenta kaikille,meidän mökin piha on vielä paksun lumen peitossa.Ei taida olla vielä vapuksikaan lumet sulanneet.Odotan innolla haravointia ,tykkäään tehdä piha töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 09:08

Lounaisrannikolla "harmaa" päivä. Lunta ei ole kuin talvella auratuissa suuremmissa kasoissa. Linnut toivottavat laulun lirkutuksineen hyvää kevättä. Aamukahvi maistuu parvekkeella istuen ja laulua kuunnellen. Kunhan täälläpäin voidaan sanoa, että nyt on kesä. Sapuneehan se sitten muuallekin suomeen, etenkin Savoon.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 23:12

Harmaata ja koleaa oli tämäkin päivä. Kyllä täällä aurinkoa kovasti jo odotellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 12:19

Aika koleaa on ja luntakin vielä ihan reilusti paikoittain. Olen kyllä lapiolla yrittänyt saada kesää aikaseksi...kun hajottelee lumikasoja..Kyllä nurmikoitakin jo osittain näkyy..
Kun se ryökäleen aurinko pysyy vaan piilossa..ihan mahdoton sumu oli aamulla,kun läksin liikenteeseen..