Punastun helposti . Mikä neuvoksi ? Kuinka voin välttää punastumisen ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 23:16

Punastuminen on kaunista ainakin jos olet naisihminen!Älä ihmeessä lopeta punastelua kun se ei taatusti ketään muitakaan haittaa niin älä anna haitata sen itseäsikään vaan ole ylpeä siitä!

Lähteet:
Nuoruudessa ihastuin punastelevaan tyttöön...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 06.04.2010 - 22:44

Yritä vain kohentaa itsetuntoasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 08:21

Punastuminen saattaa johtua monista eri syistä. Arkuus, jännitys, jonkinlainen sairaus jne. saattaavat olla punastumisen takana.
Mikäli ongelma haittaa sinua todella paljon, käänny lääkärin puoleen ja kerro hänelle ongelmasta.
Ohessa tietoa kysymästäsi.

www.terveyskirjasto.fi/terve...i=dlk00477

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 08:27

Sosiaalinen punastuminen näyttää ulkopuolisestakin aika kiusalliselta, tuskin sille on mitään tehtävissä. Lehahtaminen tulipunaiseksi läikittäin on sosiaalisiin tilanteisiin liittyvää ja joku taas punastuu äkisti pienissä vihantunteissaan (tai suuremmissa). Onneksi ei tuota ongelmaa ole, olisi tosi hankala hoitaa työtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 08:39

Olin nuorena itse kovin herkkä punastumaan.Se oli mielestäni aika kiusallista.Toisaaltaan on hyvä että tunteet on tallella .Mutta käy puhumassa jonkun lääkärin kanssa jos se rajoittaa päivittäisiä toimintoja.Arkuus ja jännitys itselläni oli suurin syy punastumiseen. Näissä asiossa kannattaa puhua ihan kaikki mitä tuntee itsessä tapahtuvan ,kun menee lääkäriin. Ne tekee työtänsä ,niillä käy kaikenlaisia potilaita.Niille asiat on tuttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 09:05

No eikö siihenkin ole keksitty jokin lääke nykyisin. Itse kärsin toistuvista paniikkihäiriöistä,joka voivat tulla milloin vain ja missä tilanteissa hyvänsä.nykyisin minulla on niihin lääkitys,jonka lääkärini on minulle määrännyt. En tiedä miten tulen toimeen ilman lääkitystä kun sitä on kestänyt varmaan yli 10 vuotta. Eli joaisella jotakin.No eipä se mitään ihmeellistä ole sinullakaan jos punastut,kyllä se joskus lievenee.Tai jos ei niin älä kuitenkaan välitä siitä anna olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 09:12

Minulla on sama ongelma kuin sinulla, ei siihen ole mitään konsteja.Kun olen liikenteessä kaupungilla ja asioin jossain niin jankutan itselleni,minä menen ,enkä punastu.Minulle tämä on kauhea ongelma ,jos alkaa jonkun kanssa jutella niin naama punaisena ,kädet hikoavat ja sydän hakkaa.Täytyisi olla enemmän tuota itsetuntoa,mutta kun ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2010 - 19:08

Itse olen todennut, että kun sallii punastumisen itselleen, punastelee vähemmän. Jos punastumisesta tekee ongelman, sitten vasta punastuukin.

Punastumista ja esiintymisjännitystä voidaan hoitaa autonomiseen hermostoon vaikuttavilla lääkkeillä tai leikkauksella, jossa sopiviin hermoihin pistetään klipsit jotka hillitsevät hermostumista. Luin tästä aikoinaan Tiede- tai Tieteen kuvalehti-lehdestä, mutta numerosta ei ole hajuakaan. Ota yhteyttä lääkäriisi. Hän voi ohjata sinut lyhytterapiaan jossa voit opetella suhtautumaan rennommin punastumiseen tai kertoa sinulle muista hoitovaihtoehdoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 22:00

Eipä siihen taida olla mitään keinoa..punahan on ihan kaunis poskilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 10:32

lopeta jatkuvasti ajattelemasta/pelkäämästä punasteluasi
älä välitä/kiinitä huomiota omaan punasteluusi
pidä sitä luonnollisena reaktiona

pikkuhiljaa tuo 'punastelun taitokin' rapistuu