Kuinka saada kuuluvampi ääni ?

ääneni ei ole tarpeeksi kuuluva, se on liian matala :(
pls ottakaa tää tosissanne ...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 22:29

puheterapeutti voi auttaa sinua.
ota yhteyttä puheterapeuttiin, vaikka aikuisten puheterapeutit ovat hakusessa.
riippuu missäpäin asustelet.
pyydä lähete esim. terv.keskuslääkäriltä puheterapeutille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 22:33

Joogan hengitysharjoituksilla. Mm. oopperalaulaja Ture Ara oli tästä kuuluisa. Hänen kerrotaan tehneen joka päivä puolen tunnin ajan joogan hengitysharjoituksia. Niiden aikana häntä ei saanut häiritä. Kerran kun hän oli juuri harjoituksissaan, muuan tuttava soitti hänelle. Puhelimen vastasi Aran pieni poika, ja soittaja pyysi saada puhua isän kanssa.
- Se hengittää nyt, eikä sitä saa häiritä, sanoi poika.
- Ahaa. Pyydä isää soittamaan sitten kun hän lakkaa hengittämästä.

Googlettamalla saat aiheesta paljon tietoa. Lisätietoja saat myös Suomen Joogaopistolta ja Helsingin Joogayhdistykseltä. Ääni ja joogaharjoituksista voi kysyä myös Viriditas, äänen käyttöön erikoistuneelta yritykseltä www.viriditas.fi/. Viimeksi mainitut toimivat Helsingissä, muun Suomen tarjonnasta en tiedä, mutta jos paikkakunnallasi toimii joogaryhmä, uskoisin sinun saavan sieltä lisätietoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2010 - 22:43

Omasta kokemuksesta voin kertoa että opettelemalla oikea hengitystekniikka ja harjoittamalla ääntä esim. laulamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 23:40

Laulaa luikauttamalla ja Joogalla. Jooga on paras, Maarit jo kertoi asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 01:29

Kun itseluottamus paranee, ryhtikin paranee, on helpompi puhua ja uskaltaa puhua kovaa. Usko mua, mä olin luokan ujoin pieni tyttö ja juuri sellainen matalalla äänellä puhuva.

Mä puhun aika paljon itsekseni. (Etenkin vihaisena mä raivoan itsekseni :D) Silloin sitä ei säikähdä omaa äänen kovuutta silloin, kun sitä ihan yrittää saada kuulumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 08:43

Aina paremmaksi ääni tulee kun ujous ja jännitys häviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 09:20

Tämä tepsi minuun jos et saa ääntäsi kuuluville,niin suutu ja puhu kovempaa .Minulle sanotaan usein ,että älä huuda , en minä kuuro ole.Minuakin on vaivannut ujous ja arkuus nuorempana,mutta ei enää.Nykyään olen hyvin sanavalmis ,ja jos en saa ääntäni kuuluville niin karjaisen,niin kyllä varmasti huomataan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 11:28

Puhetaidon kurssista saattaisi olla apua. Lääkärin lähetettä ei varmaan saa jos ei ole varsinaista puhevikaa eli ääntämisvikaa (r- ja s-kirjainvikaa).
Äänenkäytön harjoittelusta on paremminkin kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 18:23

Terveydenhoitajan juttusille ja siitä se pyörähtää käyntiin eteenpäin.