Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä. Olen Roomassa 4 päivää ja 4 päivää Ostiassa. Hotellivaraus Ostiassa on Ping Pong. Kertokaa

Avainsanat: italia rooma ostia lido

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 19:53

Ostia sijaitsee 30-40 minuutin junamatkan päässä Rooman keskustasta. Jos ensimmäinen kohteesi on Rooma ja haluat palata sinne vielä toistamiseen, ehdotan, että ostat viikon turistilipun, joka maksaa 16 euroa. Sillä pääset liikkumaan metrolla, busseilla, raitiovaunuilla ja paikallisjunilla. Lippuja ei ole kaikkialla myynissä, mutta ainakin keskusrautatieasema Terminin edustalla olevassa infopisteessä (siinä mistä bussit lähtevät). Lippuautomaatit ovat usein rikki, joten niistä kertalipun osto on epävarmaa ja liputon matkustus voi tulla todella kalliiksi, sillä Roomassa on paljon lipun tarkastajia liikkeellä. Näistä ei selviä millään selitettyillä vaan on maksettava tai lähdettävä poliisiasemalle, tämän sai tuta yksi venäläinen nainen, joka matkusti samassa bussissa kanssani. Jos antiikin Rooman historia kiinnostaa, niin ehdottomasti kannattaa käydä Ostia Anticassa ja varata tähän päivä. Olisi myös oiva picnic paikkakin, alueelta löytyy myös ravintola, jonka ruoka on ihan syötävää, mutta ei mitään kulinaarista. Itse alue on mielenkiintoinen ja kohtuullisen hyvin säilynyt. Roomassa on lukemattomia nähtävyyksiä ja ehdotan, että jos olet ensimmäistä kertaa, niin kaupunkikiertoajelulla saat kohteesta jonkinlaisen yleiskuvan. Ohessa julkisen liikenteen linkki. www.rome.info/transportation/tickets/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 14:09

Ostiasta on noin 30 min matka Roomaan. Mikäli Roomassa viettämäsi päivät eivät riittäneet kaupunkiin tutustumiseen, on Ostiasta helppo jatkaa Ikuiseen kaupunkiin tutustumista. Toki itse Ostiassakin riittää katsottavaa ja koettavaa.

Ohessa lisätietoa Ostian hotellistasi.

www.hotelpingpongostia.com/e...index.html