Arvaisko laittaa autolle kesätossut?

Avainsanat: kesärenkaat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 16:32

Niitä tossujahan rallimiehet vaihtelevat tilanteen mukaan! Eivätkä tee siitä numeroa.
Tosin ei heillä tossukaan alla läpätä niinkuin entisaikojen rekkamiehillä. Ajoon lähtiessään mainosivat että pistän tossun läpättämään. Joskus kuule vieläkin rekassa tossun läpättävän ja pokkeuksetta heillä on slaavilaiset registerilaatat.

Kysyjän kommentti

Ei kaikki ole rallikuskeja.Tuli sitä aikoinaan ajettua läpi vuoden kesätossuilla.Oli liikennekin toisenlainen.
Tänään vaihdoin renkaat suvisemmiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 09:14

Ei vielä. Vielä voi tulla yöpakkasia, jolloin aamulla ovat tiet jäässä. Eikä lumisateen mahdollisuuskaan ole pois suljettu vielä huhtikuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 09:16

pari viikkoa tässä varmaan vielä menee ihmetellessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 09:25

Laittaisin, kun saisin aikaiseksi.
Noita rästi- ja kevätpuuhia on jonoksi asti ja menojakin riittää. Ennen sitä ajeltiin suvikumeilla läpi vuoden, joten eiköhän sitä jotenkin pääse vieläkin liikkeelle, vaikka takatalvea pukkaisikin, kun kalusto ja renkaat ovat pikkuisen nuoruuden ajoista parantuneet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 09:26

Ei kannata renkaita vielä ihan vaihtaa.Odotellaan rauhassa 2-3 viikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 09:29

Turhan aikaista renkaita vielä vaihtaa.... liukkaat voi vielä yllättää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2010 - 09:40

Riippuu vähän siitä mistä roikkuu. Eli lumitilanteesta. Täällä on niin paljon vielä tienpenkoilla lunta, että aivan sataprosenttisella varmuudella pakkasaamuna on mustaa jäätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 09:40

Viikon parin päästä tulee vaihto ajankohtaiseksi. Kaupungissa kyllä pärjäisi, mutta mökkitiellä on ainakin sen aikaa vielä lunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 09:44

Aika huoltoon ja pyörien vaihtoon on varattu ensi viikon maanantaiksi. Mikäli takatalvi yllättää, annetaan auton olla tallissa ja liikutaan muilla keinoin kunnes kevät tosisaan tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 10:34

Tämä kevät ja kesä ajetaan kitkoilla ja syksyllä ostetaan nastarenkaat,näi tehdään,kun on ligvititeetit vähissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 10:39

En kyllä ihan vielä laittaisi jos paljon joudut jokapäivä ajamaan. Toppuuttele vähän ittiähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 14:51

En vielä laittaisi, täällä on ainakin liukasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 15:42

Kyllä minäkin vielä vähän arpaa heittaisin, tukisiko kruunaa vai klaavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 18:00

VAihdoin jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 19:29

isäntä jo vaihtoi ja nyt sit jännään,et joudunko lähtemää muutamana aamuna taxilla , jos on jäätävät kelit ...en nimmittäin ajele kesäkumeilla jääteitä silloin...