Miten tilata Microsoftilta selainvalinta-päivitys?

Meillä Intenet Explorein käyttäjillä pitää EU.n komission päätöksellä olla mahdollisuus saada k.o. päivitys. Löysin Microsoftin sivuilta ohjeet, miten toimia sen jälkeen, kun he ovat lähettäneet selainvalinta-ikkunan työpöydälleni. En kuitenkaan löytänyt tapaa tilata se. Ei ollut pika-asennettavien eikä muitten tarjolla olevien ladattavien ohjelmien joukossa. Tuntuu, että se pitäisi tilata Microsoftin englanninkielisiltä sivuilta, mutta ei sieltäkään osunut sopivaa kohdetta silmääni.

Lisätty: 05.04.2010 - 14:45

Mistä kohdin Windows update-palvelua voin tilata Selainvalinta-päivityksen? Ei se tilaamatta ole tullut.

Lisätty: 05.04.2010 - 20:04

Koneessani on Windows XP.
Kun Update sivusto ei lätetä selainvalintapäivitystä!!! Enkä löydä kohtaa, mistä pyytää.

Avainsanat: microsoft selainvalintapäivitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2010 - 13:44

Microsoftin Selainvalinta-päivitys tarjotaan Euroopan komission kanssa tehdyn laillisen sopimuksen osana. Microsoftilla on velvollisuus ilmoittaa tällä hetkellä Internet Explorer -selainta oletusselaimena käyttäville asiakkaille, että tarjolla on muitakin selainvaihtoehtoja. Selainvalinta-päivityksen avulla voit valita ja asentaa verkkoselaimen, jota haluat käyttää.
windows.microsoft.com/fi-fi/...ice-update

jos sinulla on jo explorer 8 käytössä, mutta haluat siihen rinnalle vaikka firefoxin se löytyy mm. täältä:
www.mozilla.com/fi/
tai chrome taas täältä:
www.google.com/chrome/?hl=fi

Lisätty: 05.04.2010 - 18:02

mitä selainta haluat käyttää? ja päivittää? mikä selain sinulla on tällähetkellä?
Microsoft tarjoaa teknistä tukea vain sellaisille asiakkaille, jotka tarvitsevat apua Internet Explorer 8:n asentamisessa. Ota yhteyttä selaimen tarjoajaan.
Jos käyttöjärjestelmäsi on Windows XP, Windows Vista tai Windows 7 ja aluekohtaisissa asetuksissa on valittu jokin alla olevista maista tai alueista, Selainvalinta-päivitys lähetetään sinulle Windows Update -palvelun kautta: esim. Suomi

Lisätty: 05.04.2010 - 20:35

windows update - päivityksen tuki päättyy niille xp koneille joille ei ole asennettu tärkeitä service pack päivityksiä . tuki jatkuu päivittämällä tietokoneelle service packit osoitteesta windowsupdate.microsoft.com xp-koneeseen on asennettava 13.4. mennessä vähintään service pak 3 ( SP3) (ja vistaan vastaavasti 3.4.mennessä vähintään SP2)
tämä oli mikrobitissä.

Selainvalinta-päivitys ei lisää mitään ohjelmia tietokoneellesi eikä poista mitään ohjelmia koneeltasi. Internet Explorer on edelleen valittavissa Käynnistä-valikosta
kokeile tästä linkistä ladata koneellesi se selain minkä haluat:
www.browserchoice.eu/Browser...ice_fi.htm

toivottavasti tästä olisi nyt jotain apua pulmaasi.

Kysyjän kommentti

Antamasi linkki toimi, sain ladattua haluamani selaimen. Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 16:50

Elä mene Bill Gatesin ryöstettäväksi, sillä mainitsemallasi sivulla on 12 selaimen linkit josta voit imuroida koneellesi vaikka kaikki, niin halutessasi.
Tosin yritin imuroida google chromea, kieltäytyi lataamasta kun minulla oli jo sellainen käytössä. Kehoitti ensin sulkemaan sen.