Olettehan varmaan nähneet patsaaksi tekeytyneitä katutaiteilijoita? Miksi heitä, tai heidän esittämäänsä taideta nimitetään?

Tämä rupesi askarruttamaan kun tuossa katselin kuvia valperin blogista, enkä osannut edes löytää oikeita hakusanoja googlettamiseen, osaisitko auttaa?

valperi-ontheroad.blogspot.c...iehet.html

(kuvat täällä linkissä)

Avainsanat: miimikko katutaiteilija performanssa ? mikälie

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2010 - 01:44

Performanssia se ainakin musta on.

Kysyjän kommentti

"Performanssi kehitettiin 1960-luvulla ja sen tavoitteena on visuaalisen ja ajatuksellisen kokonaisuuden luominen."

ehkä tämä määritelmä parhaiten kuvaa, ainakin on lähempänä kuin pantomiimi tai mimiikka joille on jotain sukua kyllä kummallekkin

kiitos kaikille ja jos joskus törmäätte parempaan nimitykseen, kertokaa ihmeessä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 22:42

no ne on kyllä pantomiimia. en katsonut linkkiäsi.
budapestisssa heitä oli pilvin pimein Vaci Utcalla.
naisia ja miehiä, jos annoit roposen, tekivät kyllä senedestä hauskuuksia.

Lisätty: 04.04.2010 - 06:57

miimikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 23:32

minusta se ei olis pantomiiaa ...eikös ne ole kuin veistokset ja muistelen ,tai yritän muistella miksi niitä nyt sanottiikaan, jos nyt muistelisin et niitä oli joskus hesan reutatieasemallakin, kun heittii viimex näin...mut se nimi...auttakaapas ...te paremmin muistavat ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 23:41

Dubliinissa sellainen säikäytteli.Arvoitus on se taidemuoto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 06:52

Voisiko olla miimikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 08:15

olisikohan,idiotismia

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.04.2010 - 09:01

Ihan vain näin savoksi sanottuna, olisivatko yksinkertaisesti Ihmispatsaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 10:34

Eiköhän kyseessä ole yksi pantomiimin muoto. Ohessa "ihmispatsas" työssään.

www.paikkaauringossa.fi/gall...7194/36206

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 17:18

Olisiko kysymyksessä pantomiiniesitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 17:26

"Törmäsin" ensimmäisen kerran tähän taiteen lajiin Barcelonassa 90-luvun loppupuolella. Olivat todellisia taideteoksia, joita en aluksi erottanut katukuvasta. Ainakin Playa de las Inglesin rantakadulla tämä laji on alentunut pelkäksi kerjäämiseksi, taiteellisuuden kanssa on vähän niin ja näin. Timpan ja Kultarannan kanssa samaa mieltä miimikkoja ovat ja taiteen laji pantomiimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 19:57

Ihmispatsaasta puhutaan, mutta on toinenkin nimitys, mut arvaappas muistanko....kerron, kun muistan. Sellaisia olen säikähtänyt muutaman kerran todella kovasti. Ensimmäiseni näin Gibraltarilla. sen jälkeen aika monessa maassa, mutta Amsterdamissa oli aika jänniä patsaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 22:11

Teneriffalla näin eka kerran enkä ihmiseksi huomannut muutakuin siitä rahakassista maassa. Palasin takaisin ja annoin rahaa, mutta odotin että "patsas" ojentaa kätensä ottaakseen rahan ja näinhän siinä kävi. Tosin hän sitten vinkkasi aivankuin kuiskatakseen jotain, mutta antoikin poskisuudelman. Ihmisillä oli hauskaa. Messuillakin näkee näitä tosi taitavia patsaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 00:49

Teneriffalla olen näitä nähnyt, mutta en tiedä miksi heitä kutsutaan. Ovat pukeutuneet mitä ihmeellisimpiin hepeneihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 20:57

Tuolla Puerto De La Cruzissa olen niitä nähnyt. Vekkuleita tapauksia ja pantomiimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 21:06

Näin vasta viimeksi Turkin reissulla...ne on eläviä ihmispatsaita...ihan niitä on seurata..kun niiavat ja kumartelevat,niin kauniisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 10:20

Pantomiimi.