Virvon varvon tuoreeks terveeks, tulevaks vuuveks.

Lakatkoon lonkka kolottamasta, polvet narisemasta, virtsa viimein karkaamasta, jospa nahka vielä siliäisi, selkä suoristuisi. Herkeeppä kroppa rupsahtamasta ja lihat löllyämästä, palatkoon muisti reissultansa. Sujukoon seksi sulavasti, lempi leiskuvasti. Mitä muuta varvut mukanan toisi, jospa onnea terveyttä hyvää eloa soisi. Rahnakaan ei pahaks oisi.
Hyvää Pääsiäistä!!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2010 - 17:29

Vivon,varvon vitsasella kosken kevätpajusella,toivottelen siunausta siivettelen, onnea oksalla tällä.
Hijaisuuden ja hiljentymisen tarve on kiireen keskellä hyvä.

Justus eka pisteet näin ennakkoonSinulle.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 19:45

Minun suosikkivirpomaloruni on 1879 syntyneen isomummoni opettama:
Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuueks.
Isännälle ikä pitkä
Emännälle perä leviä
Pojalle hyvä hevonen
Tyttärelle punaiset posket.

Siihen aikaan emännän pulskuus tarkoitti, että talo oli vauras, ruokaa riitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 20:22

En osaa yhtään virpomisloruja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2010 - 22:16

En muista minäkään yhtään, kännykässä saattaisi jotain vanhoja saatuja olla.
Toivotankin ainoastaan Hyviä Pääsiäispyhiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 23:35

oiskos nyt sit minun kanaltani 1879 loitsiu parempi , kun perä on leveä., mut vauraudest en menis niinkään mittää sanomaa ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 00:08

Voi kiitos kaikkia noita tarvitaan. samoin sinulle palka pitäsi antaa

Lisätty: 04.04.2010 - 06:57

palkka pitäisi antaa vasta pääsiäisenä

Lisätty: 04.04.2010 - 06:59

palkka pitäisi antaa vasta pääsiäisenä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 08:05

Sointu sen ilmaisi vanhan loitsun .Sen minäkin mummolta kuulin oli isäni äiti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 11:07

Tuttu oli minullekin tuo Soinnun muistama säe, mutta Justuksen riimittämä oli kyllä mielestäni oikein oiva - kiitos siitä(kin)!

Täällä Pohjanmalla ei lankalauantaina liikkuvat noidat virvo lainkaan, he vain toivottavat hyvää pääsiäistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 20:15

Minäkin olen kuulut lorun minkä Sointu laittoi...että ihan tuttu juttu ..