Onko sinulla ollut Varamummoa?

Avainsanat: varamummo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 16:47

ei ole ollut eikä ole,
siitä voisi tulla sanomistakin

itse kyllä olen jonkinlainen varapappa

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 16:58

Olen onnekas, sillä minulla on kaksi ihanaa mummoa, joista toinen on jo taivaassa ja toinen nyt 86 v. Lapsuudessani tunsin lisäksi monta mukavaa naapurin mummoa, joiden luona kävin kylässä. Isovanhemmat ovat tärkeitä lapsen elämässä ja jos ei omaa mummoa tai ukkia ole lähettyvillä, niin varajärjestelmä on mitä parhain keksintö. Varamummoista ja -ukeista vain taitaa olla kova pula.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2010 - 18:19

Ei oikeata eikä varallaolevaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 18:43

Ei ole enään mummoja elossa..itse olen kyllä sellainen ylimääräinen mummo lapselle joka asuu lastenkodissa...Olen muutaman vuoden ollut tämän lapsen mummona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 20:32

Ei ole koskaan varamummoa minulla ollut ja oikeakin kuoli vuonna 1975.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 21:03

Naapurin mummo oli kyllä Hilda nimeltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 11:18

Molemmat mummoni kuolivat ennen kuin tulin kouluikään, joten yhden tuttavani äiti on toiminut ikäänkuin varamummona. Käyn hänen luonaan melko säännöllisesti vieläkin ja lähettelen kortteja reissuiltani. Viimeksi eilen olin häneen yhteydessä tekstarilla. Tuo "mummo" osaa ja jaksaa käyttää kännykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2010 - 14:06

Oma oikea mummoni eli niin pitkään, että en ole tarvinnut varamummoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 17:12

On ollut ihana oma mummo,jonka rannasssa olevalta kasvimaalta saimme kesäisin poimia puutarhamansikoita ja munno paistoi takan perässä kraanussa lättysiä, jokta olivat mailman
parhaita. Mummolla oli takka ainoa ruoan laitto paikka, ja sinä Hän valmisti kaiken, ei ollet edes
hellaa.Tämä on tosi ja mummon nimi oli Hilda Ilonen, nyt jo edesmennyt.Ne olivat elämäni parhaat lät-
tykestit. Kultamitali sellaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 17:16

Mulla oli aikoinani mummoja ,mutta en juurikaan ollut heidänkanssa missään tekemisissä .Olimme eri suunnilla .Eikä vanhempani käynyt kuin joskus siellä .Ei oikein tultu tutuksikaan.Minä jotenkin kunnioitan sellaisia ihmisiä jotka osaa nauttia mummona olemisesta ja jakaa lasten kanssa sen ilon.
Kyllähän omat vanhemmatkin vaikkuttaa asiaan kovasti .Ei pienenä osaa mummojaan tavoitella.Aikuisten täytyisi tuollainenkin rikkaus ymmärtää.kun olin vähän isompi niin mummot haudattiin.Joten en tarvinut varamummoakaan.