Bongaatko lintuja, kuuluuko se harrastuksiisi?

Avainsanat: lintujen bongaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 21:50

Tarkkailen lintuja, mutta en ole varsinainen bongari. Mulle ei tule hälytyksiä harvinaisista lajeista yms. vaan oman aktiivisen retkeilyn kautta tunnen melko hyvin suomalaista lintulajistoa. Osaan mm. monen lajin latinankieliset nimet joita käytän muistiinpanoissani silloin kun niitä teen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 15:34

en ole oikea bingari, mut nyt olen bongannut joutsenia , ja joku isolintu kaarteli , aatelin sitä joksikin merilunnuksi ja kova kraakkunakin oli , en kyl nähnyt joskos vaix joku haukka ihan vaan .. harmi kun ei ollut kiikareita eikä kyl silmälasejakaan just silloin nenällä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 15:40

Jatkuvasti tarkkailen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 16:55

Olen lintujen ja eläinten yksinäinen tarkkailija.Seuraan kaikkea liikkuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2010 - 18:07

En bongaile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 19:11

en bongaile sen kummemmin, mutta panen merkille nähdessäni
(tunnistankin koko joukon äänestä, lennosta ja/tai ulkonäöstä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 20:47

En bongaile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 21:17

En bongaile, mutta muuten katselen. Mökillä kirja mukana tunnistusta varten.
Sopivaa ajankulua mökkielämään ja miksei muulloinkin.