HEI. KUINKA ASENNETAAN AUDIO/VIDEO KAAPELI KANNETTAVAN/TELKKARIN VÄLILLE, ETTÄ VOI KATSOA DVD-KUVIA TELKKARIN KAUTTA?

Olisiko jollain helppoa sekä selkeää asennus ohjetta. Läppäri on HP Pavilion.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 12:42

Jos läppärissä on pyöreä VGA tai S-VGA-liitin ja TV:ssä on vain Scart-liitin ?
Ääni ja kuva liitetään yleensä erikseen, eri johdoilla.
Kun en nyt tiedä mitä liittimiä sinulla niissä on ?

Katso tässä eräs opas: ja Googlaa vga to scart
keskustelu.afterdawn.com/thr....cfm/90564

www.vekoy.com/index.php?cPath=61_105
keskustelu.afterdawn.com/thr...cfm/399541
keskustelu.afterdawn.com/thr...cfm/529583

Jos TV:si olisi kuten Samsung SyncMaster 2333HD niin ei olisi liitäntäongelmia.
Siinä kuvan voi liittää suoraan normaalilla monitorikaapelilla "PC Analoginen 15pin D-sub".

Liitännät: 15-napainen D-sub, DVI-D, 2HDMI, Component, DTV Tuner, Optical Out, Scart, CI Slot
Antenni 1
SCART 1
Komponentti (Y/Pb/Pr) 1
HDMI 2, Version 1.3
Komposiitti RCA Ei
PC Analoginen 15pin D-sub 1
PC Digitaalinen DVI-D 1
Äänisisääntulo HDMI/PC/DVI-D (jaettu) 3.5mm 1
Äänisisääntulo Komponentti 2xRCA 1
Äänisisääntulo analoginen RCA (V/H) Ei
Äänisisääntulo optinen (digitaalinen) 1
Äänisisääntulo / kuulokkeet 3.5mm 1

Lisätty: 03.04.2010 - 14:53

Ja muista, että sinun on myös näytönohjaimesta Display Manager
(esim. ATI:n Catalyst Control Center) määriteltävä näyttö / lisänäyttö, että se on TV, sekä virkistystaajuus ym asiat.

Käytin tuolla alussa ihan väärää lyhennettä, siis ei VGA
- hyvä jos sellainen olisi (monitoriliitin)
vaan usein on pieni pyöreä S-Video (S-VHS)
- Sanasto: fin.afterdawn.com/sanasto/se...fm/s-video

Eli tarvitaan näytönohjain, jossa on mahdollisuus antaa kuvaa ulos joko RCA-liitännästä komposiittina tai S-video-liitännästä S-video-muodossa (käytetään myös termiä S-VHS)

Lisätty: 03.04.2010 - 22:26

Vielä huomautus TV:n Scart-liittimestä
Kaikki TV:t ja niiden Scart liittimet eivät pysty näyttämään S-video-signaalia,
sen kytkeminen TV:n Scart-liittimen (Scart -adapterin) kautta edellyttää,
että TV ja sen Scart-liitin pystyy vastaanottamaan S-video-signaalia.
AV-liitin ja sen ominaisuus on usein valittavissa kaukosäätimestä
- esim. valinnat AV1, AV2/S tai AV3/S.
Katso TV:n käyttöohjeesta.
Jos TV ei pysty näyttämään S-video-signaalia, niin on käytettävä RCA-liittimen komposiitti-signaalia ja Scart -adapteria (adapteri palisanterin ja alla olevassa kuvassa).
www.valopiste.fi/fi/Plugit+j...offset=240
Asian tarkempi selostus:
koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/i...is&pa=

Kysyjän kommentti

Kiitti.
Linkeistä löytyi paljon tietoa ja apua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 08:52

kokeilehan tuota aparaattia:
www.biltema.fi/osteri/data/K...188iso.jpg

tai tuota:
www.biltema.fi/osteri/osteri...uote=24156

mutta ylempi vaihtoehto ehkäpä kätevin. kysy lisää ellei ole apua noista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 14:57

Putte tietää, siinä täydellinen vastaus.