Joko teitin pihapiirin ovat muuttolinnut eksyneet, jos niin mitä olet jo bongannut?

Toissapäivänä olin tuos takapihalla, niin kukapa vanha tuttu tullu ulkomaanmatkaltaan; sepelkyyhky, ja moikkas koivun oksalta mua kuin vanhaa tuttua, jotta annapa pötyä pöytään, oli sen verran pitkä reissu:), missähän sen puoliso viipyy, vai jäikö tullissa kiinni:D

Avainsanat: sepelkyyhky muuttolinnut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 00:16

tais tepastella meidän pihalla,oli aika oudon näköinen pulu eilispäivänä,rinta harmaanpuna kuukertava,valkoisia rinkuloita ja mustia rantuja jossakin ja eri väriset siivekkeet,hienon värinen tais olla female.

Kysyjän kommentti

Hyvin oivallettu, sepelkyyhkyillä molemmat sukupuolet ovat saman värisiä, eri ikäsillä saattaa olla hieman eroja:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 00:45

mustarastas on pyörinyt tässä koko talven, pari päivää sitten taisi tulla saman suvun siirtolaisia tontille, syntyi melkoinen suukopu mahdollisista pesäpaikoista

(Pate hei, ne hienonväriset kyllä yleensä ovat maleja)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 00:46

viskisieppoja ja olutsieppoja on vaa näkyny, eivät varsinaisesti ole muuttolintuja kun muuttavat satunnaisesti ja kesällä niitä näkyy pihalla enemmän kuin talvella

Lisätty: 03.04.2010 - 00:51

viskisiepon tuntomerkit

Parhaiten viskisiepon tunnistaa sen hajusta. Haju on hieman eltaantunut ja voimakkaan eilisen viinainen.

Muita hyviä tunnistamiskeinoja on sen ääntely, joka kuulostaa: "tilituli, tilimeni" tai vastaavan variaatioita. Sen on myös raportoitu laulaneen "annamarkka" ja viimeaikoina "annaeuro" -lauluja. On kuitenkin huomattava, että koska viskisiepon äänijänteet eivät ole kovinkaan kehittyneet, kuulostaa se useimmiten pelkältä mongertelulta.

Lähteet:
hikipedia ( hikipedia.info/wiki/Viskisieppo ) sekä omat havainnot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 01:18

Viski ja olutsieppoja on täälläkin näkynyt, muita sieppoja ei ole lennellyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 07:25

Mustarastaita,peippoja,joutsenia ja urpiaisia ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2010 - 09:41

Ei ole muuttolintuja näkynyt vielä Etelä-Savossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 10:52

Ei ole meitin pihapiirissä muita näkynyt kuin variksia iso kasa ja pulleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 11:47

Varsinaisesti pihalla ei ole mitään paluumuuttajia ollut, mutta viereisessä joessa oli pieni telkkä yhdyskunta pari päivää sitten. Telkät ei suurta lätäkköä tarvitse kun ne jo sukeltelevat innoissaan.
Naapuri oli nähnyt Kolilla jo kyykäärmeen kiven päällä lämmittelemässä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 19:48

Tänään entisten havaintojen lisäksi oli kiva nähdä kurkiparvi (13).