montako prosenttia öljyä pitää laittaa 4 tahti moottorin bensa seokseen

Kysessä on samurai 50cc mopo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 23:01

Öljyä ei laiteta 4-tahtisen moottorin bensaan - katso silti ohjekirjasta ?
Mm. Samurai 50 -nimellä tunnettu kiinalainen minicross-mopossa on 4v ja käsikytkin ja joissain 3-v ja keskipakokytkin, 4-tahtinen 49cc pyörä, joka painaa vain 19-34 kiloa. Laite soveltuu kokonsa takia parhaiten lapsille, vaikka aikuinenkin pystyy sitä jotenkuten käyttämään. Pyörän huippunopeus vakiona on noin 50 km/h, kiihtyvyys kohtuullinen ja ajokäytös sanoinkuvaamaton.

Pyörien laadunvalvonta on olematonta, ja laitteissa on runsaasti ongelmia: rungot ovat kieroja, renkaat puhkeavat, polttoaineletkut vuotavat, jarrusatulat irtoavat, moottorit ovat virheellisesti säädettyjä ja sytytystulpat rikkoutuvat nopeasti. Tämän takia ostajan on syytä varmistua, että myyjäliike pystyy järjestämään takuuhuollot kunnolla.
www.motot.net/wiki/Samurai_Cross_50

Keskustelua: www.timohuovinen.net/cgi-bin...1156276602 ja
keskustelu.suomi24.fi/node/3111449
keskustelu.suomi24.fi/node/4471381

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 22:10

Ei kai nelitahtinen öjyä bensan sekaan tarvi, vaan voitelu tapahtuu muuten 2-tahtinen 2-4% riippuen laitteesta. Tetysti voit käyttää "kaminaöljyä"ja saat käyntiin niin savua on riittävästi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 22:45

Ystäväni tuossa sanoi kun kysyin häneltä, että ei nelitahtinen öljyä bensan sekaan tarvitse,
jos laittaa savuaa pirusti, mutisee tuolta peiton alta.

Lähteet:
vieraskirja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 07:28

Tavallista bensaa 4-tahtisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 07:35

Ilokkaasua "fiertackt motoreihin", niin johan lähtee? Bensin naturell.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 11:22

4-tahtiseen en laittas yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 23:24

87 - vuonna, kun oli noin 3 vkoa 40 astetta pakkasta ja nesteen talvilaatudiesel oli kuin kynttilää kun avas putken laiton busseihimme 300l tankkiin 200 l dieseliä ja satalitraa bensaa+ 5 litraa parasta kaksitahtiöljyä, ettei suuttimet ja ruiskutuspumppu tilttaa jumiin.
Muiden autot jonossa ja jäässä reittiemme varrella meillä homma pelas ja matkustajia riitti.
Paras tai pahin kuorma oli 13 metrin dösässä 108 henkeä. Kaikki kerkis töihin ja junille jne.
Kansa ihmetteli miksi muiden autot ei pysty kulkemaan aikataulujen mukaan ja meidän kulkee
kellontarkasti. Mitään moottorivaurioita ei esiintynyt.
Eli riippuu, joskus olosuhteista mitä mihinkin kaadetaan. Crossarisi ei tarvitse muuta, kuin pitää
oljysäiliössä ohjekirjan mukainen öljymäärä. Mutta, jos haluat tunnelmaa kaada tuoksu lamppuöljyä
saat kivan savupilven lisäksi kivan hajunkin karstoittuneen moottorin ja pimenneen tulpan lisäksi.
Rekkakuskina ollessani laitoin pirtupulloista lippusiiman tankkiin Gedserin lautalla. Korkkiin olin tehnyt koukun. Kotona sitten sai vetää saalista 20 ploa ja istahtaa rankan reissun päätteeksi 1977

Lähteet:
Nuoruus/hulluus ja 50 vee kokemus autot ja prätkät