Miten se lammas eroaa muista ruuaksi tarkotetuista eläimistä/niitten tuotoksista, jottei siitä ruokaa laittaisi?

Lisätty: 02.04.2010 - 10:57

Lähinnä tässä lähdin metsästämään vastauksia, miksi lammas maistuu/ei maistu napsulaisille, kun noit aikaisempii kyymyksii selailin koskien lammasta, niin vaikutti, ettei useimmat ihmmeiset ole kovin mieltyneitä lampaanlihaan edes kerran vuodessa:)

Lisätty: 11.04.2010 - 13:19

Perskutarallaa kun myöhästyin (taas) ite valittemaan parasta vastausta, mutta parempi myöhään kuin ei mílloinkaan, joten oman ääneni annoin tässä nyt Idalle, löysi hän sieltä syntyjä syviä, miksi joillekin ei vaan lampaanliha maistu, mutta kannattaa kokeilla uudelleen näin vuosien jälkeen ja uudella tavalla laitettuna, niin voip ilosesti yllättyä, kiiitos kaikille vastanneille myös:)

Avainsanat: ruoka ruuaksi takoitetut eläimet lammas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 21:23

tiedä nyt sitten mikä on syötäväksi tarkoitettu

mutta kiinalaisen viisauden mukaan kaikki nelijalkaiset (pöytää lukuunottamatta) kelpaavat syötäväksi
kyllä se lammaskin siihen joukkoon sopii

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 21:08

nauta maistuu naudalta, kissa kissalta, sika sialta ja lammas lampaalta kai siitä ruokaa tekee jos tykkää. en kyllä tiedä olenko koskaan edes lammasta maistanut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 22:38

Minä olen pikkutyttönä saanut ns.tappaiskeittoa, jota keitettiin kun joku eläin oli tapettu.
Naapurit oli tapana kutsua syömään ja kerran kyllä niin oksettavan makuista oli lammas-
keitto, että sen muistaa aina.
Sanottiin, että se maistui lampaan villojen ihveltä, en tiedä mikä se maku on.
Mutta en ole ikinään ostanut lampaanlihaa, se kammo jäi, vaikken ruokaronkeli olekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.04.2010 - 07:55

En ole varma mitä tuolla haet, mutta sellainen muistikuva minulla on, että lampaan lihaa ensimmäisen ja viimeisen kerran eläissäni syötyäni, sen maistuneen jotenkin kitkerältä. Myöhemmin joku sitten sanoi, että se liha oli huonosti puhdistettua. Eli olisiko niin, että se rasva siinä lihan pinnassa on väkevää, ja ellei sitä kunnolla poisteta, niin lopputulos kypsässä lihassa on pahanmakuinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 08:19

Ei kokki Kolmosen rosvopaistin lammas villoille maistunut, kun Juvan kunnantalon puistossa sitä jakeli!
Eikö oikea oppinen rosvopaisti tehdä, että suolien tilalle laitetaan perunat paistumaan kokonaisen lampaan sisään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 08:29

Kait se lampaanliha on voimakkaan makuista ja huonosti valmistettua niin tulee ihmisille vastenmieliseksi, minä ainakin tänään valmistan aterian karitsanlihasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 08:40

Olen saanut ja valmistanut lampaan lihaa niin paljon enkä ole huomannut siinä mitään vikaa, mutta se olikin siellä Arabiemiraateissa jossa lampaat teurastetaan oikein eikä jää sitä villan makua. Nyt pitäisi tänään laittaa tuo karitsapaisti joten mausta en sano vielä mitään. Kaikkien eläinten lihassa on se oma makunsa...me vain olemme tottuneet syömään niin paljon nautaa ja possua, että jokin muu maistuu oudommalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 10:52

En tiedä mitä tarkoitat,mutta meille lampaanliha maistuu siinä on oma persoonallinen maku,eli ei maistu naudalta eikä porsaalta,eikä edes riistalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2010 - 15:31

Minulla ei ole mitään sitä lammasta vastaan, mutta yksineläjänä on turha alkaa tekemään jotain lammaspaistia, koska se jäisi suurimmilta osin syömättä ja saisin kantaa sen biojätteisiin.