Pidätkö Alvar Aallon tuotannosta?

Avainsanat: alvar aalto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 08:27

Ohessa lisätietoa tunnetusta arkkitehdista ja suunnittelijasta.
www.artek.fi/fi/company/designer

Aallon historiaan ja tuotantoon voi tutustua mm. täällä.

www.museot.fi/museohaku/inde...o_id=21248

Ja lopuksi vielä vastaus kysymykseen: Suuri osa Aallon tuotannosta miellyttää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 08:55

Rakennuksia suorastaan inhoan, 1950- ja 70-luvuilla hävitettiin paljon kauniita ympäristöön sopivia rakennuksia ja tilalle tuli näitä laatikoista, joista karmeimpia esimerkkejä on Enso-Gutzeitin talo Kauppatorin rannassa Helsingissä. Aalto-maljakoista pidän kyllä paljon. Huonekalut eivät herätä intohimoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 09:32

Pidän hänen suunnittelemistaan huonekaluista, koska ne ovat ajattomia, kestäviä ja kauniita. Sen sijaan ne hänen suunnittelemansa rakennukset jotka tiedän, ovat epäkäytännöllisiä ja jotkut suorastaan rumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.04.2010 - 10:19

Joitakin upeita töitä on häneltäkin tullut. Itse en ole ostanut yhtään hänen suunnittelemiaan maljakoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 10:45

hienoja juttuja Alvari suunitteli aikanaan,

se vaan häiritsee että niistä on tehty sellaisia pyhäinjäännöksiä ettei muka edes tarpeellisia ja käytännöllisiä korjauksia/muutoksia rakennuksiin saisi tehdä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 11:07

Yleensä pidän,hänen puhtaista ja ilmavista linjoista,huonekaluissa ja valaisimissa,kaikesta en arkkitehtuurissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 20:42

Itselle en ole ostanut,mutta jonkun maljakon kyllä lahjaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 13:30

Ehkä aikoinaan enemmän. Nyt kun esim. kioskit ovat jakaneet kaupanpäällisenä jotain kippoa muutaman euron ostoksesta ovat ne kokeneet arvon- ja arvostuksen alenemisen.
Keski-Lahden kirkko, johon olen itsekin kuulunut aikoinaan, ei kyllä ole niitä hänen parhaita ja hienompia luomuksiaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 12:59

Huonekalut ovat ok, rakennukset eivät, ei ainakaan kaikki. Rakennusarkkitehtinä on mielestäni ylimainostettu. Aalto-maljakot ovat kauniita.