Mikä on hauskin murre, kerro jokin rimpsu.

Avainsanat: murre

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 16:54

lyhytsuomi

ihan murteen takia piti syksyllä reissata Tamperelle katsomaan TTT:n hapankomediaa Skyttölän veljesten kytkykaupasta

“Emmää mittä ossa! Emmää ol ikä ennenkä! Emmää millän kerkke!”

"Hyvinki erisialuse velipoja alottava uure elämä ja perustava sekatavarakaupa iha omast pääst."

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 07:25

kaikki murteet ,en osaa niitä ,eivätkä ne kiinnosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 08:15

Jotkut raumalaiset jaaritukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.04.2010 - 10:11

Turun murre on tosi hauskan kuuloista. En voi kertoa minkäänlaista rimpsua kun en ymmärrä mitä he ovat sanoneet. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 11:15

Seurustelin aikoinaan raumalaisen pojan kanssa ja kun menimme hänen mummolassaan käymään, mummo sanoi:
- Kat ko mul o uude hamppa! (Ja esitteli iloisena uusia tekareitaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 11:22

"Kualkiäryleitä jiäkuapin piällä" nauroi ekassa duunipaikassa ollut likka(jostain Savosta päin)aivan kippurassa,kun opetti mulle(s.Hki) lausumaan lorua ja harjoittelin sitä kovasti(osaan jo ;-)ja vieläkin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 14:42

Pohjoiskarjalan murre,sitä olisi kiva osata ja ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 22:03

Savolaiset mukavasti vääntää murrettaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2010 - 16:03

Kaenuu:
Ei oo läheskään niin näläkä, kun välillä syöpi.
Ei mee lepo nuoressa hukkaan, tulloo luja ja laeska.
Ei se kippeä, voan se häppeä.

Konstan Pylykkerön eli Konsta Pylkkäsen ajatuksista ei välttämättä löydy riimejä, mutta hyviä ajatuksia maailman menosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 14:07

Vaikka Pohjois-karjalassa nyt olen ja tätä kieltä kuullut vauvasta lähtien ei se kyllä hauskinta ole. Joku pohjoisesta tuleva saamelainen kieli/murre on hauskaa kuunneltavaa.
Myös Tampereen "murre" on luku sinänsä, kun poliisi pysäytti kaverin auton jonka kyydissä olin ja totesi minulle "mites räpsä rotvallin puolel hojo hojo" oli kerta kaikkiaan pakko sanoa että saanko saman Suomeksi...