Huhtikuussa virransuussa jätkä tekee näin,

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2010 - 16:24

Huhtikuussa virransuussa jätkä tekee näin. Puut hän uittaa tilit kuittaa aina eeltäpäin. Lauantaina kääntää aina paidan nurinpäin. Kun kylille käy viheltäin ...

(miten ois jätkän humppa?)

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 31.03.2010 - 16:47

Hei hoi sä jätkän oma kulta, hei hoi sun lempesi on tulta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2010 - 18:39

En osaa sanoja, mutta jätkän humpalta kuulostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 18:46

Tukkilaiskulttuuria. Vieläköhän uittomiehiä/jätkiä Suomesta löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 18:58

jaahas... pikkutyttönä lauloin ... kilit kuittaa...

Tuosta tuoli mieleen toinen laulu

Vielä on puomi paikallaan.
Koskessa voimaa on.
Keksi vain joutaa uinumaan
kupeella kallion.
Niin hiljaa, niin hiljaa,
menneeseen muistelut vie.

Jatkuu vielä pari värssyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 20:09

Se ollut sitä tukkilaisromantiikan aikaa, kun saha soi ja tilit kuitattiin saaduiksi ruskeissa tilipus-
seissa. Kyllä sitä vieläkin oikein tiuhassa metsässä pokasahaa tarvitaan, ensi raivuun tekoon.
Kyllä muistan ajan kun Pohjanmaalta oli metsureita mummolassanikin kortteeria, niinkö
sanottiin. Voisi kaihoisasti jatkaa, että voi niitä aikoja, oi niitä aikoja,ne tahtoisin vai tahtoisinko
kokea uudelleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 21:33

Hei hoi jos suukon saan mä sulta se... jotakin mites sitten eteenpäin:):)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 21:36

Mutkattomat lauloi-jätkänhumppa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 23:24

Ja Kemijoen uittoyhdistyksessä ei löytynyt jätkälle töitä ellei osannut tuppee-hei hoi sä jätkän oma kultaaaaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 23:49

Minulla vähemmän mukavia muistoja tästä humpasta. Olimme palaamassa Las Palmasista ja jouduimme odottelemaan myöhässä olevaa lentoa tuntikaupalla, vuosi taisi olla 1977. Viereemme pongahti reipas seurue kysymään: haluatteko kuulla tosi mahtavan uuden biisin. Odotamatta vastausta alkoi humppa kaikaa. Eihän siinä mitään ihan ok peli, mutta jos kuuntelet tunnista toiseen taukoamatta, alkaa kiintiö pikku hiljaa täyttyä. Kenttä oli silloin todella pieni, joten pakoonkaan ei päässyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 13:47

Se on se kunnon jätkän humppa..tosi ihana..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 14:42

Eikös se tosijätkä tehnyt kalsareista huivin päähänsä kun lähti tansseihin.
Näin ainakin eräässä elokuvassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 22:11

Jätkä humpattaa oikein kunnolla. Sitähän ne naiset odottaa!!