mitä tarvii matkalle Tallinnaan,viisumin tai passin,ja mitä maksaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2010 - 12:40

Suomalaiset eivät tarvitse viisumia Tallinnaan.
VIROON MATKUSTETTAESSA:
EU-kansalaiset:
- Passi tai henkilökortti, joka on myönnetty jossakin EU-maassa ja jonka kyseinen valtio on hyväksynyt matkustusasiakirjana.
- Suomen kansalaisten osalta matkustusasiakirjana käy passin lisäksi kuvallinen, 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti (ei koske väliaikaista henkilökorttia, alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta annettua henkilökorttia eikä ulkomaalaiselle myönnettyä henkilökorttia).
- HUOM! Alle 15-vuotias EU-kansalainen (muu kuin suomalainen) ei tarvitse Viroon matkustaessaan oma passia eikä henkilökorttia, jos hänen nimensä, syntymäaikansa ja valokuvansa ovat hänen kanssaan matkustavan vanhemman passissa*). Alle 7-vuotiaan lapsen kuva ei ole vanhemman passissa välttämätön.
*) Huom! Koska Suomessa lapsen valokuvan liittäminen vanhemman passiin ei ole enää mahdollista tulee kaikenikäisillä suomalaisilla lapsilla olla oma passi tai virallinen, 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti Viroon matkustettaessa.
www.tallinksilja.com/fi/main...ndvisa.htm

5 vuoden passi maksaa 48 € (+ postikulut, jos ei käy noutamassa, vaan haluaa postitse kirjattuna).
www.poliisi.fi/poliisi/home....endocument

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2010 - 12:42

Viro tietääkseni on EU maa:
europa.eu/abc/travel/index_fi.htm

Matkustus-, sairaus- ja liikennevakuutusasiakirjat on muistettava ottaa mukaan.

Lisätty: 30.03.2010 - 14:54

Tallinnassa järjestetään huhtikuussa 17.-23.4. NATO -kokous, jonka vuoksi Viron rajaviranomaiset järjestävät tehostettuja rajatarkastuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 13:02

Viisumia et tarvitse, passi riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 13:57

täälläpäs on selvitystä asiaan myös:
www.estemb.fi/konsuliasiat/m...asiakirjat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 15:16

Passilla pääset ei viisumia. Maksut sen mukaan, miten matkustat ja ostelet. Hyvää reisua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 15:29

Voisi sanoa, niin - ettei tarvitse mitään noista, koska kukaan ei sillä reissulla yleensä kysy mitään.
Mutta virallisesti pitää tarvittaessa pystyä todistamaan henkilötietonsa.
Itse olen matkustellut sekä Tallinnaan, että Espanjaan tavallisella "1.3.1999 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla". Näin helppoa se on nykyään EU:ssa.

HUOM! Suomen kansalaisen matkustusasiakirjoina hyväksytään passi tai 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti tai 1.12.1999 jälkeen myönnetty sähköinen henkilökortti.

Henkilökortti haetaan kirjallisesti paikallispoliisilta. Henkilökorttihakemuksen voi jättää mihin tahansa poliisin lupapalvelupisteeseen.

Henkilökortti 48 €, Alaikäisen henkilökortti 28 €

Henkilökorttia haettaessa on oltava mukana
* 1 passikuva - lue valokuvaohje
* luotettava selvitys henkilöllisyydestä (passi tai henkilökortti)
* mikäli hakija on alle 18-vuotias, huoltajien suostumus (paitsi ns. alaikäisen henkilökortti)
Huoltajan suostumus -lomake

Lähteet:
www.poliisi.fi/poliisi/home....endocument

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 13:09

Minulla on passi aina mukana,kun käyn Tallinnassa.