Kuka perusti partioliikkeen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2010 - 03:08

Partioliikkeen perusti kenraalimajuri Robert Stephenson Smyth Baden-Powell (myöhemmin lordi Baden-Powell of Gilwell, partiolaisten keskuudessa B-P tai BP) Englannissa vuonna 1907, jolloin pidettiin ensimmäinen partioleiri Brownsean saarella Englannin etelärannikolla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2010 - 02:24

Lord and Lady Baden-Powell.
Tuon muistan ulkoakin. Niin minulle ainakin koulussa opetettiin, että partioliikkeen perustivat kyseinen pariskunta yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 07:52

Ohessa lisätietoa partioliikkeen perustajasta.

wiki.partio.net/Robert_Baden-Powell

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 09:17

Lordi Robert Baden-Powell syntyi 1857.
kehitti kirjansa perusteela ppartioliikkeen, johon 1907 liittyi 22 poikaa.
Tyttöjen partiotoiminta alkoi 1910,
Lokakuussa B-P, jolla nimellä hänet tunnettiin meni naimisiin 1912, vaimo oli 32
vuotta miestään nuorempi. Heille syntyi 3 lasta.
Partioliike levisi kulovalkean tavoin Iso-Britaniasta ulkomaille.
Robert Baden Powell kuoli 1941.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 11:00

Jumalat ja jumalattaret antiikin Kreikassa
Miten Olympialaiset alkoivat? Pierre de Coubertin