Onko sinulla puusohvaa? Millainen patjaratkaisu sinulla on siinä?

Äitini perintönä saatu puusohva on kuulemma valmis (ollut entisöijällä) ja nyt se tulisi käyttöhuonekaluksi. Se on sivusta vedettävää mallia, tuon tapainen huuto.net/kohteet/wanha-sivu.../132558016 Millaisia ratkaisuja teillä on tuollaisille? Mistä mä saan noin vimmatun paksun patjan ja miten mä sen suojaan, kun siinä kuitenkin istutaan päivittäin?

Avainsanat: puusohva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2010 - 18:32

Nukkumista ajatellen:
Sivusta vedettävän patjat pitää olla hieman eri paksuiset, jotta yläpinta jäisi tasaiseksi, jos ulosvedettävän pohja jää hieman toisen reunan päälle. Paksuus ehkä 5 - 10 cm. Vaahtomuovi on hiostava, joten petauspatja sen päälle.

Mutta jos siinä ei ole kantta, niin istumista ajatellen pitänee ostaa tosi paksuja vaahtokumipatjoja, tai muuta täytettä alle (lautaritilä tms.)

Etolasta saa eri paksuuksista ja kovuuksista mittojen mukaan leikattuna
Vaahtomuovien leikkuupalvelustamme saat suorakaiteen muotoiset palat heti mukaan tai lyhyellä toimitusajalla, riippuen materiaalista ja työn määrästä.

Turussa näkyy olevan Etolan myymälä, saakohan sieltä ?
Viilarinkatu 4, Länsikeskus
MA-PE 10-19, LA 10-16
Puh. 020 765 2022

www.etola.net/vaahtomuovit.php

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2010 - 01:54

Mökillä on tuon tapainen ja siinä on paksu vaahtomuovipatja.
Sellaisen saat mittojen mukaan vaikka täältä. www.vaahtomuovi.net/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 08:32

minulla on puusohva ja se kierretään jotenkin ulos kerimällä vuoteeksi.Sisäpuoleea on patja.
Vuode on hyvä nukkua. Ja sama kokoon taitto tapahtuu kierittämällä kuin mattopaketti kasaan.
Vaikea selittää, mutta kätevä ja toimiva pieneen tilaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 10:17

tädilläni on myös sivustavedettävä puusohva, mutta siinä on tavallaan kuin kansi päällä, alla tilaa roinalle tai petivaatteille. sen kannen päällä vaahtomuovipatja. tuossa kuvassa ei ollut sitä kantta, vaan oli syvä tila, mutta voihan sinne tehdä ns. välipohjan (irrallisen) joka nostaa sitä pohjaa ylemmäs, eikä tarvitse olla niin paksu patja/istuintyynyt sohvaan.

aika hankala siinä istua jos reuna painaa jalkoja.
tässä kuva vastaavasta:
villavictoria.shop.wosbee.co...Upload.png

tädilläni on tämäntapainen:
sisustuscountrypuoti.net/wp-...07/002.JPG
ja jos nukkuu siinä, kansi nostetaan ylös ja kiinnitetään salvalla takaosaan kiinni, joskus pikkulikkana siinä nukkunut ja aina pelkäsin että kansi klapsahtaa kiinni ja nenä menee lyttyyn ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 10:20

Mulla on myös samantapainen puusohva, perintönä,ilman kruusattuja reunoja,sivusta levitettävä ja puukannella varustettu.Näköjään vuos sitten olen napsulaisilta kyselly neuvoja,tulihan niitä olkipatjasta kumiåpatjaan ,mutta Papitin linkki hyvä.
Otanpa selvää,enstkes itse mittaan(sohva alamittainen <180) ja kyselen hintoja,olisis yks vanha ja käyttämätön patjakangas punainen vanginraidallista vahvaa puuvillaa perintönä sekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.03.2010 - 10:21

Voi miten kaunis. Tee patjasta istuinosa ja vaikka ne sivutyynytkin ja käy kangaskaupasta etsimässä sellainen kulutusta kestävä kangas siihen päälliseksi. Tee sävyyn sopivat iloiset tyynyt joko sivuille kuten siinä kuvassakin, tai muuten vain koristeeksi. Selkänojan minä jättäisin paljaaksi, on niin kaunis sellaisenaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 11:14

meilläkin on puusohva,koivua,mutta ei lähellekkään noin upea mikä kuvassasi oli.Meillä patja ja selkäosa on ostettu huonekaluliikkeestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 21:05

Meilläon mökillä vähän tuon tyylinen ja tilasimme siihen verhoilijalta melko paksun ja aika kovan patjan. Kangaskin on sellainen, että kestää kulutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 11:53

Meillä on puinen sohva..pinnasänky missä voi 2 nukkua..isot patjat sohvan sisällä nukkumista varten..ja päällä on vaahtomuovista päällystetyt istuin ja selkänoja..Ihan teettämällä saa ptjoja mittojen mukaaan.