Muistatko vielä, mikä eläin raamatun mukaan oli ensimmäinen, joka lähti arkista ulos?

raamattu ainakin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 29.03.2010 - 23:30

Korppia veikkaisin, sitten lähti kyyhkynen.

Kysyjän kommentti

Ida kyllä se kaarne oli eli korppi Kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2010 - 21:58

korppi, ja seuraava oli kyyhkynen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 22:17

Muistin, et kyyhkynen ekana, mutta:
Nooa avasi arkin ikkunaluukun, jonka hän oli tehnyt, ja päästi lentoon korpin. Se lähti ja lenteli edestakaisin, kunnes vedet olivat kuivuneet maan päältä. Sitten hän lähetti luotaan kyyhkysen saadakseen tietää, joko maa oli tullut esiin veden alta, mutta se ei löytänyt jalansijaa, mihin jäädä levähtämään, vaan palasi hänen luokseen arkkiin, sillä vesi peitti yhä koko maan pinnan. Ja hän ojensi kätensä ja otti kyyhkysen luokseen arkkiin. Hän odotti vielä seitsemän päivää ja lähetti kyyhkysen uudelleen arkista. Kun kyyhkynen illansuussa palasi hänen luokseen, sillä oli nokassaan tuore oliivipuun lehti. Siitä Nooa ymmärsi, että vedet olivat käyneet vähiin maan päällä. Hän odotti silti seitsemän päivää lisää ja päästi kyyhkysen jälleen lentoon, eikä se enää palannut hänen luokseen".
Mut puolutukseks, kyyhky lähti sentään useamman kerran:)

Lähteet:
www.suol.fi/raamattunet/gilga-vt.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 22:48

Järjestystä en muista, mutta tiedättekö että Nooan tarina esiintyy mm. Koraanissa, Intian Vedassa ja Gilgamesissa.

Lähteet:
Wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 23:05

Minä en usko koko tarinaan.