Omistatteko ilmanpuhdistinta? mikäli on niin kerro kokemuksistasi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2010 - 19:45

Nyt jo uskallan paljastaa, että minulla on sellainen ilmapuhdistin, joka äänettömästi ja huomaamatta
poistaa huoneesta epämiellyttävät hajut.
On tehokas ja raikastaa ilman ajastimen mukaan.
Ei vaadi suodatinta, vieno puhallin mukana. Siite-,eläin-ja homepölyt leijuvat kevyesti kisaellen
ilmassa, eivät tahtoisi tuhoutua. On energiapihi ja helppo käyttöinen.
Se on kunnon saranoilla oleva ovi, lasitetulle parvekkeelle, sen kun huitaisen auki 25 asteen
pakkasessa ei pölypilviä näy. Ja kesällä mikä ihanuus hyttyset tulevat sisään verenimentään.
Tälläinen on vanhan mummon ilmanpuhdistin, mutta toivon, että Timppa löydät paremman.
Oliko Uunollakaan ilmanpuhdistajaa, jääkaappi oli sitäkin ahkerammassa käytössä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2010 - 17:29

Electrolux Active Carbon. Meillä on kaksi kissaa ja makuuhuoneeseen ostettiin tuo ilmanpuhdistin, ollaan tyytyväisiä. Laite on helppokäyttöinen. Kissaperheellisenä olen vielä enemmän tyytyväinen uuteen imurihankintaani merkkiä Dyson. Todella saa aikaan puhdasta jälkeä eikä imurointipöly palaudu huoneilmaan. Vaikka on ostettaessa muita hintavampi, niin kompensoituu sillä, ettei tähän imuriin tarvitse ostaa pölypusseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 18:59

Ei ole vielä, mutta Electrolux Oxygen Z9124 on ollut pitkään harkinnassa, Z9122 on melkein sama mutta vähän riisuttu malli ja valkoinen.
Hintaesimerkki (299,00 €) 269,00 €
Puhtaan ilman tuottoaste jopa 313 m3 tunnissa. Riittää puhdistamaan 60 m2 huonetilan. Valittavana 5 eri tehoa, myös hiljainen yötoiminto jolloin äänitaso vain 27 dB(A). Mallissa on hajutunnistin joka säätää toimintatehoa tarvittaessa automaattisesti. Pestävä Hepa H13 -suodatin. Kaukosäädin.
Laite on iso ja uusi suodatin on aika kallis, taitaa olla jotain 59e tuntumaan.
Pestävä HEPA H13 elektrostaattinen pääsuodatin, käyttöikä jopa 3 vuotta. Sopii Electrolux Z9122- (valkoinen) ja Electrolux Z9124 (musta) -ilmanpuhdistimiin.
www.electrolux.fi/node38.asp...ctid=34948

Lisätty: 30.03.2010 - 00:45

Kyllä minustakin nuo ELIXAIR:it ja vastaavat joissa pestävät sähkösuodattimet tuntuu järkevimmiltä pitkän päälle ja taitaa olla vieläkin kotimainen laatutuote.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 19:26

Ei ole meillä ilmanpuhdistinta vaiika on kissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 19:39

Meillä on niitä 2 , molemmissa asuin kerroksissa oma laite, makuuhuone kerroksessa Electrolux oxygen, hankala puhdistaa ja pitää niitä suodattimia vaihdella ja tulee niitä käyttökustannuksia , ei hyvä ratkaisu, keittiö-olohuone kerroksessa on Elixair, on hyvä peli, keittiökäryt hoitaa tosi hyvin, ja silloin tällöin pestään ne metalliritilät siihen tarkoitetulla aineella , liotetaan vähän aikaa saavissa ja suihkulla huuhdellaan ja kuivuttuaan koneeseen takaisin ja taas pelittää. Minä tänne yläkertaan haluan tuollaisen Elixairin myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 20:24

moikka timppa ! kyllä meillä on makkarissa ja olkkarissa ELIXAIR merkkiset ja on kyllä todella hyvä pelit ... noit on meillä ollut jo varmaankin 20v.. niihin on kerran tehty jotkin korjauksetkin, mut en kyl nyt muista olisko ollut jotain laakereita .. onkohan niitä nois pyörivis osis , en kyl muista , mut taas pelittävät .. ovat aina päällä yötä päivää , kesät talvet , jot ollaan oltu tyytyväisiä ..minä ja isäntä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 01:21

Meillä on uudehko Electrolux. Kyllä se eläinperheessä hyödyksi on ollut ja kesällä auttaa avon allergiaankin. Kerran kuussa putsaamme filtterit ja imuroimme sisustat, kun se siitä ilmoittaa. On ollut rahansa väärtti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 01:37

Minulla on myös semmoinen iso Elixair ollut aika kauan.
En ole huomannut eroa, onko se päällä vai ei, muuta kuin äänestä. Ei se pahaa ääntä pidä, mutta yöllä makuuhuoneessa sen kyllä kuulee.
Ehkä meillä ei ole sen tarvetta, kun ei ole kotieläimiä ja on koneellinen ilmanvaihto sekä keskusimuri, joka on käytössäkin aina tarpeen vaatiessa?
Enää en hankkisi sellaista tilaa viemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 13:10

Kyllä tuolla Toyon pellin alla on. Kaippa se säästää moottoria kulumiselta minkä maantien pöly aiheuttaisi. Pitäisköhän vanhaan autoon hankkia sisäilmaa varten omansa, kohta talven hiekat pölisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 12:12

Ei ole tullut hankittua koskaan.