Mitäs jos todella Heinolan Reumasairaala lopetetaan?

Niin monelle reumaa sairastavalle ollut tosi tärkä paikka.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2010 - 02:58

Se on monelle valtava shokki, sillä sellaista osaamista ei muualta Suomesta löydy!
Pahimmillaan reuma on todella kamala tauti, joka invalidisoi ja tappaa hyvinkin nuoria ihmisiä.
Se ei todellakaan ole pelkkää "luiden kolotusta", vaan leikkauksia leikkauksien perään niin, että lopuksi nivelet ovat korvattu tekonivelillä ja iso osa vain jäykistetty.
Tämä konkurssi on erittäin paha asia. Nyt sentään on ollut edes yksi paikka missä on saanut varmasti hyvää hoitoa, kun on todella paha paikka. Heinolan sairaalaa ei yksinkertaisesti saa lopettaa!

Kysyjän kommentti

Olen ihan samaa mieltä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2010 - 09:57

En ymmärrä (ei tietysti tarttekaan kaikkea ymmärtää) miksi näin tehdään. Olen itse ollut tutkimuksissa siellä ja katsellut sivusta toimintaa. Ja varsnkin nämä pienet reumapotilaat, mistä/missä vastaava hoito ja kuntoutus. Mene ja tiedä. Mutta kaikkeahan Suomessa heikonnetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.03.2010 - 10:07

Sanos muuta. Mitenkähän itsenikin loppuvaiheessa käy jos ei ole Reuman tapaisia hoitopaikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 10:26

En haluaisi millään uskoa siihen,että se loppuisi,aika sekin näyttää ja siihen ei mene kauan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 12:27

Päättäjiltä olisi vaadittava selkokielinen vastaus mitä tarjotaan tilalle. Reumapotilaita on paljon, hoidon jatkuvuus on tarjottava jotenkin. En ole selvillä tapausten kulusta, mutta todennäköisesti tässäkin on taas säästöistä kysymys. Kansamme tahtoo olla vain liian kuuliaista sorttia ja niellä mitä ylhäältä annetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 20:30

Potilaat ohjataan mm. Helsinkiin Ortonille ym. sairaaloihin - eikä mahda mittään.
Olihan siellä jossakin ministeriössä joku naisihminen ajanut Heinolan lopettamista urakalla - sattuu vaan täti istumaan Ortonin hallituksessa.... Nimeä en muista enkä jaksa edes kaivella.
Likaista peliä on...on..on ja kaikkia taustoja ei edes meille taviksille kerrota.