kuinka usein marsua pitää ruokkia?

mietin vaan että kuinka usein sille pitää antaa ruokaa jos sen kippo on tyhjä.sen kyllä tiedän jo että pellettejä,heinää ja vettä pitää olla aina mutta hedelmät ja vihannekset.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2010 - 20:32

Meillä "mursut" saavat tuoretta (salaattia-persiljaa-tilliä-herneenversoja-vehnänoraita-porkkanaa ym.) Kaksi kertaa päivässä: aamulla ja illalla ja aikasmoisen satsin - ovat aika poispilattuja nämä karvakasat...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 28.03.2010 - 23:12

Olisikohan tuosta linkistä sinulle apua.
personal.inet.fi/cool/djfunk...kinta.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 07:06

Ohessa ohjeita hoitoon.

www.snowfallscavies.net/hoito-ohje.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 09:52

Kyllä päivittäin täytyy ruokkia,puhdasta heinää ja vettä on aina oltava .Pellettejä myöskin päivittäin.Hedelmiä ja vihanneksia pari kertaa viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 11:54

keväisin ja kesäisin voikukan lehdet ovat sen herkkua ja raikas vesi.
Kyllä se vinkunaa pitää jos ruoka-aika on ja ei ole eväitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 12:17

Tarpeen vaatiessa tai sit kolme kertaa päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 13:37

kyllä sillä pitää olla päivittäin se "kuivamuona" siellä kupissa. tuoreita herkkuja voi antaa päivittäin kohtuudella. ja vettä pitää olla kokoajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 14:35

Pari kertaa päivässä pitää ruokaa antaa, ja huolehtia että vettä on aina saatavilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 19:15

Aina pitää olla ruokaa ja vettä saatavilla..ja tuoretta vihannesta hyvä antaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 22:07

Marsut ovat persoja ruoalle. Vaikka pelletit ovat se terveellisin vaihtoehto kuivasta muonasta, sitäkään ei saa olla jatkuvasti tarjolla, koska liikaa syötynä nekin lihottavat.

Marsu on heinänsyöjä, joten hyvälaatuinen heinä ja raikas vesi ovat kaikista tärkeintä. Kasvavalle marsulle pellettejä kannattaa olla saatavilla koko ajan, edellytten ettei koko kupillista vedetä kerralla, ja taas täytetään kuppi. Aikuiselle marsulle riittää 1-2 ruokalusikallista pellettejä päivässä, marsun kuuluu täyttää vatsansa heinällä, siihen lisäksi hieman tuoreruokaa. Marsut oppivat ruoka-aikoihin, joten ne voi ruokkia kuten koiran.

Heinänsyöjänä marsun vatsa ei kestä liikaa tuoreruokaa, ja liian paljon jos muuta kuin heinää, saattaa elintärkeän heinän syönti vähentyä.

Ja muista C-vitamiini, joko kostean herkun päällä tai suoraan suuhun, ei veteen.

www.marsuyhdistys.net/ruokinta.htm