Kun on nyt kovasti puhuttu sulaasta, niin tietääkö kukaan, koska nykymuotoinen suklaakonfekti tehtiin ja kuka sen keksi?

Apu v.2009

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 21:02

plaza.fi/matkalaukku/ajankoh...maailmalle
samalla matkailumainontaa,mutta kertovat Itävallassa keksityn nimenomaan konvehtien Paul Fürst(unohdin nimen samantien)suklaamaakarin kehittämät herkut Salzburgissa 1890.

Kysyjän kommentti

PateT vuosi minulla oli 1880 luvun loppu ja nykymuotoinen suklaakonfehdin keksi sveitsiläinen
Rudolph Lindt.Saat pisteet sillä vuosiluku oli noilla mailla ja mistäs sen tietää mikä lähde kertoo
mitäkin.
Heippa ja moikka

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 22:21

Brunberg

Brunberg Oy on suomalainen suklaatehdas. Sen juuret ulottuvat 1800-luvulle, jolloin 1871 perustetussa A. W. Lindforsin leipomossa aloitettiin karamellinvalmistus. Tällöin tuotevalikoimaan kuului erikoistuotteita, kuten hää- ja hautajaiskaramellit. Vuonna 1928 yrityksen osti porvoolainen Lennart Brunberg, nykyisen toimitusjohtajan isoisä. Hänen aikanaan ryhdyttiin valmistamaan suklaata, josta vähitellen tuli yrityksen päätuote.
Brunbergin suklaatehdas ja tehtaanmyymälä sijaitsee Porvoossa.
Brunbergin tuotteita ovat:
Alku-karamellit
Suklaasuukot (aiemmin Neekerinpusut)
Tryffeli-suklaakonvehti
Lakritsi
Suklaapatukat ja -levyt
Sokerittomat tuotteet (suklaalevy ja riisipatukka)

Muuta tietoa en löytänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2010 - 14:04

Jean Neuhaus Jr. Vuonna 1912 hän saavutti päämääränsä eli maailman ensimmäisen täytetyn suklaan, jolle antoin nimen Praline.

Lähteet:
www.neuhaus.fi/index.php?page=24