Mustaviinimarjapensaan istuttaminen. Voitteko antaa vinkkejä?

Aion istuttaa mustaviinimarjapensaan harjualueelle. Kivinen maa tuottaa ongelmia, kuinka syvän istutuskuopan tulee olla? Milloin on paras aika istuttaa? Onko taimissa eroja? Muita vinkkejä? Kiitos.

Avainsanat: pensaan istutus mustaviinimarja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 18:40

Mustaviinimarjapensaan istuttaminen on niitä helpoimpia, sillä se lähtee melkein väkisin kasvamaan, vaikka työntää vain katkenneen oksan maahan, jos vain kosteutta ja ravinteita riittää.
Istutussyvyys sama kuin mikä sillä on ollut ennenkin (taimivaiheessa).
vaikka puutarha.net/ hyötykasvit > Herukat ja karviaiset (Ribes)

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista. Valitsin tämän vastauksen parhaaksi, sillä puutarha.netistä sain paljon hyvää lisätietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2010 - 15:43

Mustaviinimarjapensaan voi istuttaa ja siirtää aina, kun maa on sula, keväällä tai syksyllä.
Äitini siirteli syksyin keväin puskiaan ja kukkiaan.
Lapiopistollisenverran tilaa kaivoi ja tökkäs taimen/istukkaan/ pensaanalun maahan ja polkaisi kerran juurelle saappaallaan.
Täytyyhän siinä kivisellä harjulla olla ruokamultaa pensaan ympärille.
Puutarhurilta tai puutarhasivustolta saat parhaat neuvot, veikkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2010 - 19:05

Kannattaa ostaa astiataimi ja kaivaa ohjeen mukainen kuoppa. Jos maa on kovin kivikkoinen niin kaiva aika iso monttu ja laita reilusti pohjalle ja juurten ympärille hyvää mustaa multaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 21:07

Palisanteri antoi hyvän vinkin, tuntuu tietämystä olla vaikka mihin kysymykseen. Viisas Flikka.